  • Data: 2010-09-10 08:59:33
    Temat: Re: podlogowka i c.w.u. tanie materiały
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:i6cfne$r6$1@news.onet.pl...

    > mylisz sie, nie można karać kogoś za działanie w dobrej wieże, pozostaje
    > tylko kwestia zwrotu towaru nieleagnego.
    >
    > paserka jest działaniem świadomym. pozostaje tylko kwestia dowody w
    > sądzie że nie miało się świadomosci, czyli jak kupisz nową pompę wartą
    > 700zł za 100 zł to raczej sąd może uznać że inteligentny człowiek
    > powinien mieć świadomość że coś nie jest OK.

    To wytłumacz tym sędziom, którzy ukarali pasera, który kupił nieświadomie, w
    dobrej wierze skradziony mi sprzęt.
    O dziwo złodziejowi nie udowodniono winy kradzieży z włamaniem, bo się
    dobrze tłumaczył, że sprzęt ten znalazł. Jednak paser, pomimo, iż tłumaczył
    się, że o niczym nie wiedział i kupował w dobrej wierze, dostał grzywnę +
    pokrycie kosztów sądowych.
    Podobnie też został ukarany złodziej, ale nie za kradzież z włamaniem, lecz
    za przywłaszczenie cudzej właśności i czerpanie z tego korzyści. Chodzi o
    to, że rzeczy, którą znajdziesz, a nie stanowi Twojej prawnej własności, a
    jednocześnie rzecz ta ma właściciela, nie możesz zbyć w celu czerpania
    korzyści.
    Na rozprawie wystąpiłem obok oskarżyciela jako oskarżyciel posiłkowy,
    dlatego bardzo dobrze znam sprawę i uczestniczyłem na rozprawie od samego
    jej początku do końca.