  • Data: 2013-04-28 14:39:10
    Temat: Re: podsumowanie sezony grzewczego
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 28 kwietnia 2013 13:31:26 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Obserwując ceny kotłów na tzw ekogroszek musze przyznać Tobie rację

    No sa maniacy co potrafia kupic wypasiony kociol za 15k pln (z pelnym sterowaniem i
    monitoringiem przez internet etc). Dla mnie to smieszne, bo czy on kosztuje 15k pln,
    czy 5k pln to jego obsluga jest taka sama - tak samo brudna :) Po pierwszym roku
    pisza jeszcze ze obsluga nie jest klopotliwa - czyszczenie raz na tydzien, przy
    zaladunku wystarczy przetrzec mopem (i wykapac sie :D ale juz po drugim, trzecim
    sezonie raczej wszyscy zgodnie klna w jednym tonie ze wegiel to SYF i BRUD, a obsluga
    kotla jest upierdliwa :) Moja ciotka ma piec taki zwykly za ~3k - malowalismy swoje
    domy w tym samym czasie (~3 lata temu) - moje sciany w srodku sa jak swiezo
    pomalowane, jej sa po prostu CZARNE. No nie ma nawet co gadac ;)

    > No uwzględnić trzeba że taki kocioł dłużej jak 10 lat nie pociągnię- tym bardziej
    jak nawet na tej grupie ludziska piszą że utrzymują na nim temperatury poniżej 50stC

    Moja ciotka ma dom ~15 lat i juz ma trzeci kociol. Wiec te 10 lat to raczej teoria.
    Szczegolnie przy tanich marketowych kotlach ktore sa odchudzone do granic mozliwosci
    (cienkie blachy etc).

    > Gaz mam w granicy posesji praktycznie wiec jakby co to niewielkim kosztem
    podłącze;)

    Gaz wychodzi 2 x drozej od pompy - wiec jak masz duzy dom to tez kwestia przeliczenia
    czy to ma sens.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.