    From: Adam <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: pompa ciepla - Ecopol-system
    Date: Fri, 4 Nov 2011 06:31:20 -0700 (PDT)

    On 4 Lis, 14:13, "Budyn" <b...@g...pl> wrote:
    > Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci

    > nie kombinuj, kup ten wielki, w koncu to w kotlowni bedzie wisiec. Te
    > elektroniczne chinskie g... nie wiadomo kiedy padna.

    W sumie racja, moja kotlownia i tak juz wyglada jak centrum
    dowodzenia ;) Nie wiadomo tez na ile te zabaweczki sa dokladne.. Przez
    weekend go zamowie :)

    Dzisiaj w koncu odpale na gotowo ogrzewanie. Wczoraj walczylem z
    korytami, kable podpiete, dzisiaj dojechal sterownik z insbudu, o
    taki:

    http://www.insbud.org/pl/produkt-7680227021538675712
    /IB-Tron-3100HT-BL-230V---Programowalny-termostat-po
    kojowy,-podlogowy,-zasobnikowy,-z-podswietleniem,-z-
    wyjsciem-230V.html

    Zasada dzialania mojej kotlowni bedzie w sumie prosta choc wygladajaca
    na skomplikowana ;) Podlogowka jest sterowana pogodowo przez UMS-4P.
    On ma czujke zewnetrzna i on decyduje o trybach dzialania "lato" lub
    "zima" (po przekroczeniu progowych temperatur - defaultowo jest 10stC
    zima i 18stC lato). W trybie letnim grzanie CO przez pompe ciepla
    bedzie wylaczone (ums-4p ma wyjscie ktore w zime wlacza pompe - u mnie
    bedzie wlaczac pompe oraz sterownik bufora - ten z insbudu). W trybie
    zimowym - wlaczy pompe, wlaczy sterownik ladowania bufora i bedzie
    sobie sterowac zaworem trojdrogowym podlogowki zeby utrzymac ustalona
    temperature (zalezna ofkors od temperatury na zewnatrz wedlug krzywej,
    jak to pogodowka). Sterownik bufora z kolei odpowiedzialny jest za
    utrzymanie temperatury w buforze. W taniej taryfie - do 35stC
    (maksimum jakie potrzebuje puszczac w podlogi), a w drogiej do ~30stC.
    Dodatkowo w drogiej taryfie sterownik pogodowy bedzie obnizal o 3-5stC
    temperature wody w obiegu, a w taniej taryfie - podbijal ta
    temperature o ~5stC (zeby nadrobic straty).

    Dzieki temu wszystkiemu w okresach do okolo -5stC pompa ciepla powinna
    wlaczac sie i dzialac wylacznie w taniej taryfie. Ponizej bedzie na
    pewno wychodzila w taryfe droga (nie ma cudow;) ale takich okresow nie
    jest znowu tak duzo - przypuszczalnie beda wystepowac glownie w
    styczniu i lutym :)

    A ladowanie bufora bedzie sie odbywalo automatycznie po spadku
    temperatury na zewnatrz ponizej 10stC i wylaczalo przy wzroscie
    powyzej 18stC.

    Full automat i conajwazniejsze - niedrogo. Sterownik UMS-4P kosztowal
    ~160 pln, sterownik insbudu (ktory tak naprawde jest termostatem z
    programowalnym zegarem) 165 pln.
    pozdr.

    --
    Adam