    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: pompy ciepła - mały absurd?
    Date: Tue, 14 Jul 2009 11:05:32 +0200

    Maniek4 wrote:
    > Użytkownik "rrr." <d...@w...or> napisał w wiadomości

    > A jak takie piece wygladaja?? Pamietam takie z cegla szamotowa z
    > czasow szkolnych i od tamtej pory mam awersje do wszelkiego rodzaju
    > piecow akumulacyjnych. Jezeli te piece maja podobne gabaryty to ja
    > dziekuje. Koza zreszta do mnie tez nie bardzo przemawia, ale to
    > pewnie zalezy od wystroju wntetrza.

    http://pieceakumulacyjne.pl/dynamiczne-piece-akumula
    cyjne

    drogie cholerstwa są jak masz 5 pokoi to już zaczynasz sie zblizać powoli
    do najtańszej pompy ciepła, a głupia Altherma napewno zużyje mneij prądu niż
    piece akumulacyjne bo piece nie dają ŻADNEGO zysku. musisz dopstarczyc 100%
    energii elektrycznej potrzebnej do ogrzania domu.

    no i doliczmy jeszcze zasobnik na CWU kóry też grzejemy bez żadnego zysku.

    > O ile technologicznie nic sie nie zmieni, to bez podlogowki pompa
    > ciepla raczej Cie nie zadowoli jak bedziesz mial juz dosyc obslugi
    > ekogroszku.

    dokładnie...

    jak już sie zrobi dom pod ogrzewanie wysokotemperaturowe to dupa blada,
    pompy ciepła nie da sie praktycznei zastosować.

    Znaczy nieuczciwi instalatorzy wsadzą pompę ciepła do domu z grzejnikami
    tylko potem będzie następny co płacze ze mu ta pompa do dupy działa i płaci
    za ogrzewanie tyle samo co za zwykły kocioł elektryczny.

    następna oszczędność na pompach ciepła to niedowymiarowanie urządzenia
    powodujące ze pompa sporą część sezonu musi dogrzewać grzałką elektryczną,
    następne to zbyt mało wydajne źródło dolne. Źródło będzie się szybko
    zużywało spadnie COP i znowu pompa jedzie na grzałce. A regeneracja źródła
    troszkę trwa w najgorszym przypadku (płytko zakopane rury, neiwłąściwy
    grunt) może sie zregenerować w pełni dopiero jak przyjdzie wiosna :)