  • Data: 2011-03-18 16:44:45
    Temat: Re: problem z instalacj? CO - buczenie w grzejnikach
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik rrr napisał:

    > A jak masz źle dobrany kocioł i jest prawie ciepło

    Jak jest 'prawie ciepło' - czyli jeszcze nie ciepło :-), tylko zimno, to
    on dogrzewa, bo jest odbiór ciepła.

    to co się dzieje -

    Jak jest na tyle ciepło, że odbiór ciepła jest znikomy, to kocioł cały
    czas pozostaje w stanie podtrzymania, aż się obniży temperatura wody do
    ustawionej na sterowniku.

    Gdyby okazało się, że samo podtrzymanie generuje tyle ciepła, że
    temperatura nie spada, to... chyba czas, by go wygasić :-))), bo to
    chyba tylko latem w upalne dni może się zdarzyć, ale i tu mam wątpliwości.

    > pracuje by utrzymać temperaturę wody lub by nie zgasnąć, a
    > zapotrzebowanie na energię jest mniejsze niż to co produkujesz ot choćby
    > po to by nie zgasł

    Jak masz ustawioną temp powyżej 60 stC, to żeby nie spadała ta
    temperatura, w kotłowni też musiałoby być co najmniej 60... W takich
    warunkach chyba nikt przy zdrowych zmysłach się nie dogrzewa kotłem.

    Nie rozumiem w czym w ogóle problem :-))).

    Znaczne przewymiarowanie kotła jest pewnego rodzaju problemem, ale to
    temat na inny zupełnie wątek. Jednak przy odpowiednim użytkowaniu można
    sobie do pewnych granic z tym poradzić. Na pewno nie będzie to problem
    gaśnięcia kotła.

    pozdr
    Robert G.