  • Data: 2012-05-06 15:41:49
    Temat: Re: przemarzniete drzewka
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    t napisał:

    > Byłem dzisiaj na giełdzie i tam spezewdają drzewka dokładnie takie jak
    > ja mam - raczej bez liści; to chyba nie jest normalne skoro od półtora
    > tygodznia mamy temperatury powyżej 20 stopni
    >
    > czy oni sprzedają uschnięte drzewka? czy ja o czymś niewem?

    Może o tym, że drzewa sadzi się bez liści? Zanim takie się ukorzeni,
    liście mu tylko przeszkadzają. Pożytku żadnego, tylko woda z nich
    paruje. A że roślina nie ma jej jak uzupełnić, to usycha.

    Drzewo, i to większe niż typowa sadzonka, można przesadzić nawet
    w środku lata. Tylko trzeba mu przed posadzeniem pracowicie obskubać
    wszystkie listki. Jak się otrząśnie ze stresu, zrobi sobie nowe. Ale
    głupie nie jest -- robotę zacznie od restauracji systemu korzeniowego,
    a z tym zielonym na górze poczeka, aż będzie dośc wody.

    Jarek

    --
    My jesteśmy pesymiści
    W naszym herbie dąb bez lisci