    From: "Boban" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: recyrkulacja CWU - rurki 10 ?
    Date: Wed, 13 May 2009 12:49:31 +0000 (UTC)

    Jacek \Plumpi\ <p...@w...pl> napisał(a):

    > Piszesz głupoty.

    Nieprawda. Jeżeli w jednyk akapicie piszesz 2 razy "szybko i tanio" to raczej
    mam
    rację.

    > Czas nijaki :)

    pff

    > On nie napisał czy ta instalacja "jest" czy też "będzie" wykonana.

    > Zbaczasz z tematu zboczeńcu :)

    Ja tylko elsatycznie dostosowuję się do Twoich argimentów :)

    > O)j widzę, że nie zrozumiałeś.
    > Chodziło mi o to, że przy cienkiej otulinie udział procentowy izolacyjności
    > samej rury w stosunku do izolacyjności całości (rura + otulina) jest
    > większy. Przy grubszej otulinie ten udział jest mniejszy.

    To oczywista oczywistość.

    > Wiedział. Tyle, że normy określają dopuszczalne ilości substancji
    > szkodliwych czy też toksycznych. Jeżeli nie są one przkroczone to tane
    > produkty/wyroby dostają pozytywny atest. Czy ta rozpuszczona w wodzie miedź
    > oraz jej związki napewno nie są szkodliwe ? Tego tak do końca nie wiemy.
    Sam
    > organizm potrzebuje miedzi i ją wchłania z pokarmu, jednak nie we
    wszystkich
    > rodzajach związków miedzi.>

    Te normy są obecnie wyśrubowane i jeżeli PZH dopuszcza stosowanie miedzie to
    nie robi tego ot tak sobie. Plastiki zaczynają pośmierdywać przy podgreaniu -
    czy to obojętne dla zdrowia? Można dywagować do woli ale lepiej założyć, że
    zostało to przez kogoś kompetentnego zbadane.

    > Oczywiście, ze się osadza. Tyle, że gorsza jest przyczepność kamienia w
    > rurach plastikowych.

    Jak by nie miał przyczepności to bu się nie osadzał :)

    > Ale widzieli PE (polietylen) i jego wiel odmian.
    > Produkcja polietylenu LDPE na skalę przemysłową rozpoczęła się w 1939r. Pod
    > koniec lat 50-tych zaczęto produkować HDPE, a sam polietylen sieciowany
    > produkuje się od przełomu lat 60-70 :)

    A 50-letnie instalacje z miedzi widuje się do tej pory, nie u nas oczywiście.

    > Narzędzia, które ułatwiają prace, aczkolwiek nie są niezbędne.

    Brak sfazowanie rury to już odstępstwo od technologii zalecanej przez
    producenta więc zalecałbym ostrożność. Rozumiem jednak tę chęć "jeszcze
    szybciej bo czas to pieniądz".

    > I żeby polutować to musisz czekać z rozłożeniem styropianu,

    Instalację po prostu się robi przez wylewkami.

    > Poza tym złączki w posadzce to proszenie się o problemy w przyszłości.

    Producenci systemów PEX dopuszczają system trójnikowy więc nie masz chyba
    racji.