  • Data: 2009-05-30 23:48:51
    Temat: Re: recyrkulacja - przemyślenia
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:gvrcuf$75u$1@news.onet.pl...

    > to po diabłą masz 300l zbiornik skoro mieszkasz sam jak palec.

    A skad znowu taki wniosek??

    > ja ma 300l bo mam 3 osobową rodzinę która sie lubi pluskać i planuje w
    > drugiej łazience wannę.

    3 osobowa rodzine powiadasz?? Troje to ja mam dzieci. :-)
    Do takiego zestawu wydaje mi sie, ze zasobnik 120L i kociol 24KW powinien
    spokojnie dac rade. Szczerze mowiac nie slyszalem zeby nie dal, no ale
    amator jestem i wiem tyle co uslysze.

    > ponadto lepiej mieć dużo wody chłodniejsze niż mniej gorącej, zbiornik też
    > ma straty i są one ściśle zależne od różnicy temperatury wnętrze
    > zewnętrze. Ponadto grzanie do wyższej temperatury może byc mało opłacalne
    > przy niektórych rodzaja źródeł ciepła (kotły kondensacyjne, pompy ciepła)

    Ja glownie wode bede grzal solarem i tylko dla tego mam taki zasobnik. Do
    grzania kotlem to chyba jednak sporo za duzo. Co innego prad i druga taryfa.
    Wezownica kotla i tak ma male szanse nagrzania calego zasobnika, bo jest po
    prostu na gorze. Na dole jest wezownica solarna, znacznie wieksza i ona
    nagrzewa cala wode w zasobniku. 300L po to, by zapewnic wode na dzien, kiedy
    po prostu moze nie byc slonca i zapas wody powinien byc taki, zeby zapewnil
    jak najmniejsze korzystanie z kotla. Po kiego dla 3 osob zasobnik 300L to
    tego nie wiem. Ty zdaje sie masz pompe ciepla i ona zapewne nie daje Ci zbyt
    wysokiej temperatury i przy stosunkowo niskiej temperaturze ma to sens, ale
    do gazu to bo ja wiem...??

    Pozdro.. TK