    From: zbooY <z...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: rekuperator czy ma to sens
    Date: Fri, 29 Jan 2010 11:56:50 -0800 (PST)
    <hjst2h$dgq$1@news.onet.pl> <hjsth7$l7p$1@news.interia.pl>
    <hju892$9eq$1@news.onet.pl>
    <9...@r...googlegroups.com>
    <hjv84m$h9i$1@news.interia.pl>

    On 29 Sty, 19:34, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > To ja wymiekam Panowie, co za pierdoly.... Wychodzi na to, ze lepiej nie
    > miec jak miec, bo jak sie ma to sie traci a jak sie nie ma to sie zarabia na
    > nie maniu.

    gdzie napisane, ze lepiej nie miec jak miec? mowa jest tylko o zrodle
    finansowania a nie kto jest wlascicielem

    jak sie ma i wyda to sie traci
    jak sie finansujesz czyms tanszym niz drozszym to zarabiasz

    zarabia sie na roznicy

    > Ja sie nie umawiam, bo jak wybuduje dom z oszczednosci to na wetnylacje moge
    > sobie i maly kredycik wziac ktory splace w ciagu roku.

    ale dlaczego maly i w ciagu roku?
    a moze półtora i deczko wiekszy? gdzie jest granica Twego strachu?

    > Chlopie, jak masz w portfelu 1000zl to gdzie Ty widzisz koszty tego
    > posiadania??

    po pierwsze koszty jego zarobienia/odlozenia a po drugie mowimy o
    koszcie alternatyw, zobacz ile ludzie sa sklonni Ci dac za podjecie
    jakiegos ryzyka i podzielenia sie z nimi oszczednosciami
    wpakowanie oszczednosci w mury to zadne ryzyko i tyle

    ja bym za pozyczenie od Ciebie tego 1000 dal powiedzmy 8% a jak na 5
    lat to i 10%, wchodzisz?

    > Jak nam wzrosna potrzeby to albo zarobimy wiecej, albo zmniejszymy potrzeby,
    > bo zycia za cudze raczej przezyc sie nie da. To co sie wezmie kiedys trzeba
    > oddac.

    no dokladnie, i trzeba oddac, oddajesz jak to mowisz podwojnie ale i
    to co bedziesz mial ten dom, to smiem twierdzic, ze bezpiecznie liczac
    tez bedzie wart podwojnie
    czyli dzis nie masz nic a masz zdolnosc
    a za 30lat masz splacony podwojnie dom a w miedzyczasie sobie
    pomieszkales :-)

    > A gdyby trzeba bylo ratowac sie kredytem, to w chwili jego zaciagania
    > nie majac hipotecznego mamy czyste konto, Ty mozesz nie miec juz zdolnosci.

    ale ja mam te oszczednosci co na wstepie, ktorych nie wpakowalem w
    mury
    przeciez pisalem Ci, ze majac oszczednosci tym bardziej bierz kredyt
    hipoteczny :-)

    > To ja sie na somalijskiej ekonomi nie znam zupelnie i niech tak zostanie.
    > Studiowalem raczej te nudniejsza jak widze.

    ale to standard finansow, inaczej nikt by nie bral kredytow skoro
    bylyby drozsze od http://google.pl/search?q=koszt+kapitalu+wlasnego

    mozna powiedziec, ze mechaniczna wentylacja wysusza portfel jak jest z
    oszczednosci, zeby bylo na temat ;-)
    ale ogolnie jest komfortowa bez dwoch zdan

    z.