  • Data: 2010-01-30 18:51:40
    Temat: Re: rekuperator czy ma to sens
    Od: zbooY <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 30 Sty, 18:07, "Darek" <d...@o...pl> wrote:

    > w domu o wielkosci 120m2 to sie nie oplaca. Myslalem nad
    > rekuperacja i nawet na etapie projektu sie to nie oplaca narazie.
    >
    > W takich domach nie masz zwykle wiecej kominow niz 2
    > i nawet jezeli zafundujesz sobie rekuperacje to i tak ciezko, ktorys
    > pominac. Jeden do kominka i jeden do kotlowni. Ok bedzie mniej kanalow,
    > ale mysle ze na zmniejszeniu ilosci kanalow nie uda sie az tyle zoszczedzic.
    > Pomijam tu aspekty zwiazne z jakoscia wentylacji, poniewaz sie nie znam.

    wetne sie tu, bo troszke nowy aspekt
    ogolnie im wiekszy dom tym bardziej oplaca sie inny system ogrzewania
    np PC z podlogowka i wtedy po ociepleniu mozna myslec o rekuperacji...
    oczywiscie na etapie projektu i wtedy i komina nie ma ;-)
    a juz o kominku to nie mowie, bo te plaszcze, wykonczenia, podlaczenia
    w porownaniu do ocieplenia i rekuperacji to bylby jeszcze inny wątek,
    mowimy o podejsciu calosciowym a nie wycinkowym

    mysle, ze od 200m2 mozna w ciemno w to wchodzic, przy 150 trzeba
    przepatrzec na spokojnie... moze warto...
    a 120m2, nie wiem czy to mieszkalna? czy zabudowy? czy z garazem? to
    im mniejsze tym slabiej to widze

    > to juz hardcore monownie nieotwieralnych okien.... przynajmniej dla mnie,
    > latem lubie otworzyc okno choc by zeby posluchac ptakow...

    "praktycznie wszedzie" oznacza otwieralne przy jadalni/kuchni/tarasie,
    jak chcesz w sypialni sluchac ptakow to ... se zrob dodatkowe male
    okienko... chyba, ze chcesz tez na nie patrzec... a to przepraszam ;-)

    ps o "roznych podejsciach zimowym wieczorem" to moze jutro, bo wlasnie
    woda stygnie po dzieciakach, a nie, tfu, jest rekuperator......... to
    sprawdze, czy mi wyrzutnia dobrze rozmraza rynne ;-)

    z.