  • Data: 2010-02-02 12:44:12
    Temat: Re: rekuperator czy ma to sens
    Od: zbooY <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 30 Sty, 22:19, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > W tym momencie mam komfort nie zakladania niczego.

    za ktory wzglednie duzo zaplaciles pozbywajac sie oszczednosci, ktore
    nie sa darmowe

    > Szczerze mowiac nie bardzo rozumiem kierowanie sie wylacznie optymizmem
    > finansowym widzac co dzieje sie na przestrzeni ostatnich dwoch lat.

    a co sie dzialo takiego, ze tak sie zapytam? dalej sie splaca raty i
    oszczedza oszczednosci...

    > Jeden taki bardziej znany gdzie nie gdzie Warren Buffet powiedzial jakis
    > czas temu madra mysl: poki byla woda, wszyscy plywali. Jak przyjdzie odplyw,
    > zobaczymy kto jest bez majtek.

    no Ty plywasz bez oszczednosci :-)

    > OK, tyle ze bez niej ciagle mozna te koncowo co najmniej 20 000 taniej.

    conajwyzej to raz, a po drugie powiedzmy 100pln miesiecznie taniej vs
    biezace korzysci?

    > Mozna, ale mozna jeszcze oszczedniej o te poczatkowe 10 000 ->20 000.

    no jesli to jest kryterium krytyczne to pewno tak, np nie miesci sie w
    limicie kredytu... tylko to ciezko odkrecic pozniej
    lepiej z innych rzeczy zrezygnowac: garaz, tansze AGD, tansze meble?
    bo to pozniej wymienisz/dołożysz jak cos sie zmieni :-)

    > Raty 0% to troche inna polityka, nie sadzisz chyba, ze bank daje cos za
    > darmo?? :-))

    no wlasnie idz i spytaj ile od tych cen bys dostal rabatu
    mniej wiecej tyle ile roznica miedzy sklepem z 0% kredytem a cenami w
    sklepach netowych
    kupujac w sklepie z tzw 0% kredytem za gotowke to juz wogole kompletna
    pomylka :-)

    > A czemu nie? O bankowosci moge calymi nocami, to po trosze moja dzialka. :-)

    no jak po trosze to tak mozemy jak ze ślepym o kolorach ;-)

    > Ja nie kupuje wypasionej 60" plazmy na raty, tylko 42" bez bajerow za
    > gotowke.

    ale to mowisz o standardzie tego co kupujesz... natomiast mowa o
    finansowaniu, slusznie ze RTVAGD za gotowke bo nikt nie da taniego
    kredytu na to i kupujesz to na co Cie stac...

    > Tego nie rozumiem, jak to wyliczyles??

    tu kazdy ma swoje subiektywne wyceny - mowa o przecietnej sredniej,
    ale tyle generalnie tracisz pozbywajac sie gotowki (wlasnej
    oszczedzonej), bo jest cala masa ludzi ktora by Ci cos zaoferowala :-)
    zajrzyj na kokos.pl i policz ile ludzie sa sklonni dawac i to majac
    super referencje

    tak btw wiesz co to bilansowanie?

    > Kredyt to nic innego jak odroczone wentylowanie tego samego portfela.

    jest ogromna przepasc pomiedzy hipotecznym a gotowkowym, troche to
    ciezko zrozumiec jak sie nie ma hipotecznego
    to moze inaczej - jak musialby byc oprocentowany hipoteczny bys go
    wzial? 2%? 3%?

    nie mozna ta sama miara traktowac obydwu z uwagi wlasnie na koszt:
    hipoteczny jest dobrze zabezpieczony i na dlugo i na dodatek tanio i
    taniej niz kapital wlasny
    gotowkowy relatywnie drogo i zdecydowanie na krocej i male kwoty oraz
    drozej niz kapital wlasny na dodatek
    tyle w temacie

    wentylacja mechaniczna w kredycie hipotecznym pozwala spac spokojnie i
    zdrowo na dodatek ;-)

    z.