  • Data: 2010-01-30 21:19:40
    Temat: Re: rekuperator czy ma to sens
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:6fd3c713-2cc6-4a9c-bcdf-

    > a ty zakladasz stale dochody, rosnace potrzeby, rosnace (?) raty,
    > zmienne koszty

    W tym momencie mam komfort nie zakladania niczego.

    > ja zakladam: rosnace dochody (nawet srednioinflacyjnie), rosnace
    > potrzeby do pewnego momentu, raty w pewnym przedziale, koszty=potrzeby

    Do analiz finansowych odpowiedzialny analityk zaklada raczej ten bardziej
    pesymistyczny wariant. Wszystko co powyzej jest dodatkowym bonusem, a na ew.
    problemy jest sie jakos przygotowanym.
    Szczerze mowiac nie bardzo rozumiem kierowanie sie wylacznie optymizmem
    finansowym widzac co dzieje sie na przestrzeni ostatnich dwoch lat.
    Jeden taki bardziej znany gdzie nie gdzie Warren Buffet powiedzial jakis
    czas temu madra mysl: poki byla woda, wszyscy plywali. Jak przyjdzie odplyw,
    zobaczymy kto jest bez majtek.
    Niezaleznym optymistom polecam glebsza analize tych slow jak i autora z
    korzyscia dla siebie na przyszlosc. :-))

    > nie "po" tylko juz w trakcie a "po" to juz dodatkowo, moze dzieci beda
    > wtornie refinansowaly... to juz szczegol

    OK, tyle ze bez niej ciagle mozna te koncowo co najmniej 20 000 taniej.

    > ja myslalem ze rozmawiamy o udoskonaleniu projektu o elementy ktore
    > maja szanse sie zwrocic w najgorszych zalozeniach w czasie zycia
    > kredytu, ktory jest najtanszym finansowaniem
    > przeciez wentylacja mechaniczna z odzyskiem nie rowna sie dodatkowo
    > niewiadomojakiemarmury na scianach + zlote klamki, mozna dalej robic
    > dom oszczednie

    Mozna, ale mozna jeszcze oszczedniej o te poczatkowe 10 000 ->20 000.

    > a zeby nie umknelo - koszt kapitalu wlasnego i oprocentowanie lokat
    > nawet tych najbardziej wyrafinowanych to zupelnie inne kategorie
    > pojdz do byle jakiego sklepu RTV i zobacz ile kosztuje za gotowke a
    > ile za tzw kredyt 0%, zobacz jakie upusty dostaniesz kupujac za
    > gotowke

    Raty 0% to troche inna polityka, nie sadzisz chyba, ze bank daje cos za
    darmo?? :-))

    > poobserwuj, zobacz ewentualnie czas jaki trzeba poswiecic na papierki
    > na tzw szybkie kredyty gotowkowe, prowizje, pewnosc dostania,
    > plynnosc... ale to nie wyklad z ekonomii

    A czemu nie? O bankowosci moge calymi nocami, to po trosze moja dzialka. :-)
    Ja nie kupuje wypasionej 60" plazmy na raty, tylko 42" bez bajerow za
    gotowke. To jest moje miejsce w szeregu na dzis. Jak mnie bedzie stac to
    bede jezdzil Astonem Martinem, moze Bugatti, ale poki co... jednakowo
    skutecznie woze d..pe czyms znacznie tanszym. -)

    > przy dzisiejszych danych zalozeniach spokojnie realnie nieprzesadnie
    > szacuj koszt kapitalu na ca. 20% ~ tyle co kredyt gotowkowy / karta
    > kredytowa / 4x lombard

    Tego nie rozumiem, jak to wyliczyles??

    > uswiadomienie sobie tego faktu pozwoli Ci wolniej wentylowac wlasny
    > portfel :-) czyli grawitacyjnie, zeby nie bylo ;-)

    Kredyt to nic innego jak odroczone wentylowanie tego samego portfela.

    Pozdro.. TK