  • Data: 2010-01-30 23:27:08
    Temat: Re: rekuperator czy ma to sens
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 30 Sty, 21:38, "Marcin Wajnert" <m...@p...onet.pl>
    wrote:
    [...]
    > Co do kominów - ja mam tylko do  kominka ( bez płaszcza.. podłaczony pod
    > reku - rozprowadzanie ciepła  instalacją wentylacyjną - odchodzą mi droższy
    > wkład, wymienniki itp. - siądzie prąd to mam ciepło w domu  nie jestem
    > zależny do pompek i nic mi sie nie zagotuje), gazówka będzie "turbo" -
    > wyjscie z kotłowni tylko przez ścianę i 30 cm rury wystajacej z elewacji...

    Tak Ci sie tylko wydaje.. :(
    Liczyles ile wentylacja jest w stanie przetransportowac ciepla ? Chyba
    nie ;-) Zeby wentylacja mogla przetransportowac wystarczajaca ilosc
    ciepla dla "standardowego" domku przy niskim halasie musialaby miec
    kanaly wymiarow ~40x40cm i wymiane rzedu 2000-3000 m3 /h. Standardowy
    rekuperator to max 300-400 m3 /h. Policz pojemnosc cieplna powietrza..
    Tym sie nie da ogrzac domu :) Pozatym - jak braknie pradu to ciekawe
    czym popchniesz to cieplo w kanalach wentylacyjnych ?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.