    From: "NEWS" <r...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: rozmowy działkowców
    Date: Wed, 13 Nov 2013 21:20:24 +0100

    Użytkownik "Moon" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Moon" <l...@v...net> napisał w wiadomości

    > Hejka. Są znane i stosowane, np w pierwszym z brzegu przepisie na
    > nalewkę z aronii:
    > a.. aronia, 1,5KG
    > b.. LIŚCIE WIŚNIOWE, 300 SZT.
    > c.. cukier, 2KG
    > d.. woda, 3L.
    > e.. kwasek cytrynowy, 50G.
    > f.. SPIRYTUS 96%, 1.5L
    > Pozdrawiam popularnie Ja...cki

    Bardzo interesujace, ale jak uważacie, co one "robią", te liście? Jaki mają
    wpływ na smak, czy cośtam? Ciekawi mnie to, bo do następnego sezonu kawał
    czasu. Na szczęście wiśnie mam...
    Niepokoi mnie też trochę większa ilość cukru od wagi owoców w przepisie.

    Moon
    *************
    Witam

    Ja nalewkę robię tak

    Do słoika 1 litr wsypuję umyte owoce aronii i zalewam w proporcji 1:1
    spirytus oraz biała wódka
    do takiego słoika wchodzi około 0,5 l mieszanki alkoholowej.
    Odstawiam to wszystko na około 1 miesiąc. Po miesiącu odlewam ekstrakt
    a owoce zasypuję cukrem i mieszam je tak aby wszystkie owoce obtoczone były
    cukrem.
    to wszystko ładuje do słoików i po około dwóch tygodniach (obserwuje jak
    puściło sok)
    ponownie zlewam płynną zawartość i dolewam do tego co wcześniej zlałem.
    Owoce pod wpływem cukru zmniejszą swoją objętość o około połowę stając się
    bardziej suche.
    taką czynność z cukrem powtarzam jeszcze 1 raz lub 2 razy w zależności od
    tego czy da się coś jeszcze wyciągnąć z owoców.
    Wszystkie odciągi mieszam razem i jest wtedy dopiero nalewka do picia.
    Przepis prosty a trunek naprawdę super.
    Robiłem kiedyś z liśćmi z wiśni ale poza dodatkową robotą efektów nie
    widziałem.

    Ten sposób można zastosować do innych owoców np. wiśni itp.

    Pozdrawiam
    Roman

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.