  • Data: 2013-11-15 09:07:16
    Temat: Re: rozmowy działkowców
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-11-14 22:46, Krycha pisze:

    > Tak posadziłam, a właściwie posiałam.
    > Pigwa zaczęła owocować, ale nie wiem czemu owoce zaczynają spadać z
    > drzewa jeszcze niedojrzałe.
    > Może nie odpowiada jej sąsiedztwo orzecha włoskiego.
    > Nalewka z samej pigwy nie jest tak dobra jak w towarzystwie owoców
    > pigwowca.
    :)
    Pigwa wymaga gleby żyznej,wilgotnej oraz lepiej się czuje w lekko
    kwaśnej a stanowisko powinno być słoncze i zaciszne
    Jeżeli drzewko zakwita, wiąże owoce ale później je gubi to ewidentnie ma
    zbyt sucho.

    Nie szkoda Tobie miejsca w ogrodzie na uprawę kundelków?
    Dzikie pigwy zawsze mają mniejsze i gorsze w smaku owoce niż odmiany
    wyselekcjonowane.

    --
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal