  • Data: 2013-11-16 08:48:33
    Temat: Re: rozmowy działkowców
    Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 15 listopada 2013 08:56:06 UTC+1 użytkownik Tadeusz Smal napisał:
    > W dniu 2013-11-13 22:48, k...@o...pl pisze:
    >
    > ... nie wiem czy jeszcze raz ją zrobię, zwłaszcza, że nalewka z pigwy
    >
    > wydaje mi się najlepsza. No i mam pytanie czy ktoś z Was posadził pigwę
    >
    > lub pigwowca u siebie?

    > Zapewne pigwowca a nie pigwę masz na myśli bo pigwowce dają dużo soku
    >
    > a pigwy to raczej tylko na dżemy, galaretki czy pieczone .

    No, nie znam się bardzo, ale nalewkę zrobiłam z pigwy. Dziwiłam się tylko, że nawet
    czary z przetrzymaniem jej w lodówce, nie dały mi tej niesamowitej ilości soku o
    ktorej słyszałam

    > Jeżeli chodzi o sok z pigwowca to co roku robimy kilkadziesiąt litrów
    >
    > soku , który jednak zużywamy nie na nalewki ale jako dodatek do herbaty

    gdybym miała takie ilości też bym sobie zrobiła soku do herbaty ;)

    > Jeżeli chodzi o pigwy uprawiam w gruncie już 8 odmian a w tym roku
    >
    > mam dwie kolejne i mogą to być hiciory bo nie tylko przez naukowców ale
    >
    > na ukraińskich forach ogrodniczych są wymieniane w trójce najlepszych
    >
    > odmian do uprawy w chłodniejszych rejonach .

    a ja mam działkę, gdzie chciałabym posadzić pigwę i pigwowca, i żurawinę, i jeszcze
    coś, tylko, że nie ma tam żyżnej i urodzajnej gleby, więc może to się wcale nie uda
    ;(

    > U nas w Polsce, w rejestrze jest tylko kilka odmian i tyle sie
    >
    > ewentualnie odmian spotyka w ogrodach.
    >
    > Na Ukrainie natomiast sklasyfikowanych w rejestrach oraz w uprawie jest
    >
    > prawie dwie setki odmian.

    :)

    kiwiko