  • Data: 2013-04-05 21:03:25
    Temat: Re: sciana jednowarstwowa
    Od: Marcin W <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mnie wyszło jakieś 3 lata temu ok. 50zł różnicy na m2 czyli ok 10
    > tysięcy.

    To za to mamy dobry rekuperator np.

    > Od tego czasu styropian podrożał, robocizna podrożała, a beton
    > komórkowy potaniał. Te 30 tysięcy różnicy to tak trochę strzelałem, ale
    > myślę, że byłem blisko. Policzę to w wolnej chwili bo sam jestem ciekaw
    > jaka różnica byłaby dziś.

    Zawsze materiał na 1W był droższy niż materiał na 2W.

    > [ciach wyliczenia]
    >
    > Kilka uwag:
    > 1. Nie wiem dlaczego policzyłeś Ytong kontra Solbet. Solbet też robi
    > bloczki na ściany 1w więc należałoby porównywać Solbet z Solbetem albo
    > Ytong z Ytongiem

    robiąc 1W chciałbym aby to było z najlepszego materiału.
    Przy ocieplaniu - warstwa konstukcyjna musi po prostu być. Proste.

    > 2. Jeśli bloczki mają być położone równo to robocizna kosztuje tyle
    > samo, a jeśli zakładasz, że przy ścianie 2w można je kłaść krzywo, to
    > wtedy policz więcej za tynki wewnętrzne.

    Bloczek 36,5 jest cięższy, szerszy - gorzej się nim robi - poza tym
    jakość 1 W musi być idealna, a 2W już niekoniecznie aż tak bardzo.

    > 3. Przy ścianie 1w nie musisz dawać siatki i kleju no i możesz dać
    > tańszy tynk i na to dobrą farbę.

    Czyli uważasz, że na 1W nie dajemy warstwy zbrojącej - tylko od razu
    kładziemy tynk ... acha....

    > Tak i nie. Na nadproża kształtki warto dać ale na cały dom kosztowały
    > mnie niecałe 3 tysiące, a oszczędności czasu jest sporo. Żadnych innych
    > kształtek nie trzeba. Mityczny "element docieplenia wieńca" to po prostu
    > bloczek grubości 7,5 cm z doklejoną wełną, więc jak robisz wieniec to
    > murujesz zewnętrzny murek z tych elementów 7,5 cm, przyklejasz od środka
    > styropian lub wełnę i gotowe. A bloczki 7,5cm są tanie jak barszcz. Na
    > cały dom (dwa wieńce i kilka słupów) poszło ich tylko za kilkaset zł.

    Jak ktoś ma mało otworów to może mu 3 tysiące wystarczą... ok..

    > Oba rozwiązania są dla kalkulujących. W ogóle ktoś kto nie potrafi
    > liczyć nie powinien się brać za budowanie domu (chyba że ma za dużo kasy)
    > Wszystko trzeba policzyć materiały, robociznę, czas, przyszłe
    > oszczędności i walory użytkowe.

    Dlatego robocizna z materiałem jak pisałem wychodzi podobnie, ale
    budynek jest dużo cieplejszy i bardziej odporny na błędy wykonawcze.

    Pzdr.
    Marcin W.