  • Data: 2011-09-26 21:22:42
    Temat: Re: skrapanie wody na rurach
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Picia" j5qhlk$ad9$...@n...onet.pl

    > Dokładnie. Miałem do tej pory zaizolowane rurami piankowymi tymi
    > szarymi. Malowałem kotłownie i je zdjąłem. Wszystkie uchwyty
    > ścienne zardzewiałe a farba z rur odeszła tam się to wszystko
    > kisiło - większość instalacji mam starego typu z rur typu ocynk.
    > Chyba jednak nie ma na to rady.

    A są i tacy, którzy to próbowali ocieplić wełną mineralną (czyli
    z kamienia -- nie każdy wie o tym, że tę wełnę robi się z kamieni)
    lub watą szklaną -- które to izolacje (w odróżnieniu do PE) w pewnym
    sensie chłoną powietrze...

    > Trudno usuwać wilgoć z kotłowni gdzie jest dobra wentylacja - okno
    > cały czas uchylone a i dodatkowy kanał mam do doprowadzenia
    > powietrza do kotła na paliwo stałe.

    Właśnie łatwo -- w rynnę pod zimną rurą. ;) Na tej rurze skraplać,
    zlewać do rynny i stamtąd do zbiornika, kanalizacji lub gruntu...
    (o ile wda gruntowa jest niska lub jakoś kombinować, gdy wysoka)

    Pochłaniacze chemiczne imo są za drogie od strony eksploatacji w stosunku
    do wydajności. A osuszacze ze sprężarkami są stosunkowo za drogie i od
    strony eksploatacji, i od strony ceny zakupu...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'