  • Data: 2009-09-18 20:06:11
    Temat: Re: solary - pytanie
    Od: "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik "Lukasz Sczygiel" <p...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości

    > No faktycznie. Nie slyszalem jeszcze zeby ktos montowal kolektor na dachu,
    > bardziej glupiego miejsca nie mozna sobie wyobrazic. Lepiej juz wystawiac za
    > okno a w razie awarii chowac do szuflady.

    Nie ironizuj.
    Dach wydaje sie dobrym miejscem ale czesto, powtarzam, czesto mozna w obejsciu
    znalezc lepsze.
    Z solarami jest podobnie jak z antena sat, tv czy innym wifi. Zamontowane na
    dachu dziala dobrze ale gdy cos sie spieprzy to czeka cie wycieczka na dach.

    Nie wspominam o tym ze dobrze zaprojektowana instalacja nawet w zimie moze
    dogrzewac zimna wode z wodociagu, ale jak masz ja na dachu to w zime masz
    zawalone sniegiem i nic nie zagrzejesz. No i nie wspomne o tym ze jak solary
    stoja ponizej zbiornika to cyrkulacja moze nawet sie sama krecic szczegolnie w
    sytuacji kiedy masz awarie pompy i wystepuja duze roznice temperatur.

    U mnie we wsi, jak analizowalem, to ponad polowa domow (na oko jakies 60%) ma
    warunki takie aby solary mogly stac nisko (nie koniecznie na ziemi) a zbiornik
    ciepla byl relatywnie blisko.

    Młody jestes a do tego mezczyzna i wycieczka na dach nie jest dla ciebie
    wyzwaniem...
    Jak sadzisz co ile czasu dobrze by bylo solarek przemyc z wierzchu?

    --
    Lukasz Sczygiel