    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: stelaż podtynkowy wc
    Date: Tue, 2 Oct 2012 10:39:56 +0200
    <k4bo71$n3$1@usenet.news.interia.pl> <k4bqn5$283$1@node2.news.atman.pl>
    <5...@g...com>
    <k4bsc4$u31$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <k4c1qq$3vd$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <k4c316$572$1@node1.news.atman.pl>
    <c...@g...com>
    <k4c99s$bmc$1@node1.news.atman.pl>
    <4...@g...com>

    dyskusyjnych:444d3ac6-6243-4653-a15c-882ed5ec6750@go
    oglegroups.com...

    [ciach]

    > Każdy tu kalkuluje inaczej. Ja nie widziałem sensu płacic 100zł więcej za
    > produkt o dokładnie tej samej funkcjonalności. Dzieki temu miałem w
    > gratisie miske, deske i
    > przycisk. Zaryzykowłem zakup okazał się trafiony, teraz nikt pozamna nawet
    > się nie zorientuje czy zabudowany stelaz to Geberit czy poółowe tańsze
    > Koło.

    [ciach]

    > akurat na pietrze do pokoi chcieliśmy z zżona mieć drzwi proste, gładkie
    > bez żadnych udziwnień. I takie akurat były najtańsze aczkolwiek cena w tym
    > przypadku nie
    > grała roli.

    No widzisz dla Ciebie w przypadku przycisku liczy się tylko funkcjonalność,
    a w przypadku drzwi wygląd :-)

    Dla mnie w przypadku przycisku liczy się spokój (wiem gwarancji nikt mi nie
    da, ale lata doświadczenia robią swoje), a w przypadku drzwi funkcjonalność
    :-)

    [ciach]

    > Takie jakie nam sie spodobały w wybranym przez nas zakresie cenowym. Ale
    > ostro manipulujesz porównujac zabudowany stelaz do elementów których
    > wygląd ma
    > znaczenie. A troszkę wyżej do drogiego stelaża proponowałeś miskę za 120zł
    > i deske za 40zł.

    To nie manipulacja ale pokazanie innego punktu widzenia. Dla Ciebie tam
    gdzie nie widać (stelaż) + 50% do ceny to drogo, a tam gdzie widać już nie.

    Dla mnie jak pisałem przymiotnik drogo w wykończeniówce oznacza najniższą
    cenę razy 10. Gdyby przyjąć Twoje założenie że +50% to drogo to wszyscy moi
    znajomi mają drogie płytki w łazience - no bo po prostu tych najtańszych
    chyba nikt do łazienki nie używa.

    Dlaczego piszesz o taniej misce do drogiego stelaża? Tak pisząc sugerujesz,
    że do "drogiego" (w Twoim rozumieniu) stelaża trzeba drogą miskę. Do
    dowolnego stelaża można zamontować dowolną miskę (z dokładnością do drogich
    misek myjących). I cena jednego nie ma wpływu na cenę drugiego. Skoro ktoś
    porównuje stelaż koło z tania miską to dla sprawiedliwości trzeba go
    porównywać z innym stelażem też z tania miską.

    A przy okazji jeśli chodzi o miskę dla mnie wygląd ma dopiero drugorzędne
    znaczenie. Po pierwsze funkcjonalność, która w tym przypadku oznacza czy
    wszystko spływa jak należy.

    Wiem, że jestem inny :-)
    Dla mnie wydać +50% za spokój lub funkcjonalność jest ok, natomiast za
    wygląd jest dyskusyjne. Większość ludzi ma odwrotnie bardzo chętnie płacą za
    wygląd a niechętnie za funkcjonalność i spokój.

    > Za 20 lat jak cois się zepsuje i nie będzie mozliwa naprawa to odkuje te 2
    > mkw płytek i wstawię nowy stalaz. A będzie to dobra okazja do remontu
    > łazienki. Zreszta i
    > Geberit tez się może zepsuc a i dostepności części zamiennych nikt tobie
    > dozywotnio nie zagwarantuje.

    > Tylko że bezpodstawnie zakładasz ze Geberit wytrzyma a koło nie

    Nie nie zakładam, że wytrzyma. Zakładam, że skoro montuje się tego tak dużo
    (globalnie, nie w Polsce) to części zamienne będą dostępne jeszcze długo po
    zakończeniu produkcji.

    To tak jak Z 20 letnim Golfem - części możesz dostać na każdym rogu ulicy, a
    spróbuj kupić części do 20-letniego Daihatsu :-)

    Pozdrawiam
    Ergie