  • Data: 2009-12-26 13:27:58
    Temat: Re: swiadectwa energetyczne a ekologia
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Kris pisze:

    > Daje oszczednosci energi, ale te zarówki są kilkadziesiat razy droższe
    > wiec jeśli koszt zakupu się zwróci to po bardzo dlugim okresie.
    > Tak na szybko policzyłem: mam ok 30-35 zarówek aktualnie we wszystkich

    ILE?!?!

    > punktach swietlnych u mnie.
    > 30*50zł żarówka diodowa=1500zł

    Gorzej - te porządne kosztują stówę ;) Te po 50zł świecą mizerniutko.

    Inna sprawa, że wymieniać można tylko te, które są używane stosunkowo
    długo, a nie np. takie zapalane co dwa dni na minutę.

    [ciach]

    > jest 2000zł wolnych srodków.
    > Oświetlenie jest bo są kupione zwykłe zarówki po 0.9zł i swiecą.
    > Klimatyzatora nie ma a ciepło latem niemiłosierne
    > Kupiony wiec zostaje klimatyzator

    I potem jest dziamgot na wysokie rachunki.

    To jest właśnie ten brak myślenia długofalowego, który niestety
    charakteryzuje wielu ludzi... Jakby zacząć od wymiany żarówek, to potem
    łatwiej by było odłożyć kolejne 2000zł a rachunki i tak byłyby niższe.