  • Data: 2011-12-05 08:03:20
    Temat: Re: system isomax - IMHO ciekawy
    Od: "Budyń" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:52fb4f17-f048-4cd1-8ee5-203d366977fb@q11g2000vb
    q.googlegroups.com...
    >Moze tak byc - acz sadze ze goscie to wczesniej wszystko obliczyli.
    .Akumulator gruntowy z tego co sie doczytalem jest izolowany z kazdej
    >strony grubo styrodurem wiec ucieczka ciepla jest niewielka - tym

    gdzie jest izolowany? od dołu? Nie jest bo nawet na rysunku stoi ze stamtąd
    biorą ciepło. Zatem to co ci sie uda nagrzać w dół ucieka - jak szybko nie
    wiem. Liczyłem bufory różne zeby mój solar podpiąć ale zdaje sie ze bedzie
    zadnego dużego. Ekonomia rządzi :)

    >woda jest jednak najlepsza i najbardziej uniwersalna ;) Ale taki
    >gruntowy jest stosunkowo tani w budowie.

    tani to jest wtedy gdy jest niewielki (jak na gruntowe akumulatory) czyli
    miesci sie w obrębie fundamentów bo i tak tu grzebiemy - a taki to wystarczy
    na kilka dni, a nie na całą zimę.

    Co do wielkosci bufora - moge tu symulowac wielkosci akumulatora. Otóż
    315ton wody zaizolowane 1m styropianu nagrzany o 15 stopni w stosunku do
    temp. odbioru wystarcza do ogrzewania mojego budynku do początku lutego.
    Gruntowy będzie tylko gorszy. Zatem - najprawdopodobniej ściema :)

    b.