  • 1. Data: 2011-12-04 10:53:36
    Temat: system isomax - IMHO ciekawy
    Od: Adam <a...@g...com>

    Hej!

    Ostatnio znalazlem takie cudo:

    http://isomax.com.pl/

    Pierwsze co pomyslalem to - japier*** co to ma byc! :)) Ale na stronie
    jest caly opis techniczny, sporo dokumentacji, wyjasnien, zdjecia z
    realizacji etc. Przyjrzyjcie sie dokladnie - nie wiem jaki jest koszt
    wykonania domu w ich technologii ale chwala sie ze nie wiekszy niz
    dobrze wykonanego domu energooszczednego (z instalacja CO - bo tu nie
    ma takowej!!).

    Budyn - Ty sie szczegolnie przyjrzyj bo w tym jest dosyc ciekawy
    akumulator gruntowy ktory jest grzany "solarami" ktore Ty chcesz
    zastosowac - tj. cieplo latem jest odbierane z przestrzeni miedzy
    przegrodami (sciany / dach).

    Szczerze mowiac nie mialem czasu zeby sie az tak dokladnie temu
    przyjrzec, zrobic jakies przeliczenia czy to rzeczywiscie ma prawo
    dzialac etc - ale podobno dziala - kilka domow juz dziala. Jeden w
    Rydultowach czyli z 5km odemnie - z checia bym podjechal zobaczyc to
    cudo na zywo i pogadac z wlascicielami jak sie sprawdza :) Zuzycie
    energii 4-8kWh/m2/rok - te domy wogole nie maja instalacji
    grzewczych!! Zadnych!! W lato obieg sie odwraca i dziala jak klima.

    Generalnie idea jest taka ze w scianie 3W w srodek montuja rurki ktore
    ogrzewaja te przestrzen - nazywaja to bariera termiczna. W srodku
    krazy plyn ogrzewany energia z gruntu (tudziez z akumulatora ziemnego
    umieszczonego pod domem) - czyli takie bardziej rozbudowane GWC wodne.

    Jeszcze Budyn jestes chyba na takim etapie ze moglbys sobie cos z tej
    technologii zaadoptowac :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 2. Data: 2011-12-04 10:55:48
    Temat: Re: system isomax - IMHO ciekawy
    Od: Adam <a...@g...com>

    Budyn - tu szczegolnie zajrzyj:

    http://isomax.com.pl/dachdomuIsomaxu.html

    Jak widac to ma szanse dzialac :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2011-12-04 11:34:17
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    e.googlegroups.com...
    > Hej!
    >
    > Ostatnio znalazlem takie cudo:
    > http://isomax.com.pl/

    czytaaaalem :)

> [...]
    > akumulator gruntowy ktory jest grzany "solarami" ktore Ty chcesz
    > zastosowac - tj. cieplo latem jest odbierane z przestrzeni miedzy

    caly pic tego systemu to wykorzystanie ciepla na bardzo niskiej
    temperaturze. Mnie nic po wodzie o temperaturze 15 stopni, dla mnie jest
    kompletnie nieuzyteczna, a oni potrafili to wykorzystac w tej swojej
    barierze temperaturowej.

    > Jeszcze Budyn jestes chyba na takim etapie ze moglbys sobie cos z tej
    > technologii zaadoptowac :)

    ich solar to prymitywe rozwiazanie i nie bede sie znizal do takiego poziomu
    :-)))

    a kluczem jak zawsze jest cena - jesli inwestycja czyli naklady extra sie
    zwróca w ciagu X lat, powiedzmy 10-ciu, to ok, jesli nie - niech sie cmokna
    w trabke. Nie wiem czy zauwazyles - koszty utrzymania tego systemu rocznie
    wychodza ZERO. Znaczy sie pompy i wentylatory same chodza :-)

    b.

  • 4. Data: 2011-12-04 11:36:27
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    c.googlegroups.com...

    a tan nawiasem mówiac maila ci wyslalem, dostales? nie na gmail, na ten
    drugi...

    b.

  • 5. Data: 2011-12-04 11:39:08
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    e.googlegroups.com...

    aaaa, i jeszcze jedno, kompletnie pomijaja CWU - a u mnie to spora czesc
    poboru energii.

    b.

  • 6. Data: 2011-12-04 11:45:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 4 Gru, 12:34, "Budyn" <b...@g...pl> wrote:

> [...]
    > w trabke. Nie wiem czy zauwazyles - koszty utrzymania tego systemu rocznie
    > wychodza ZERO. Znaczy sie pompy i wentylatory same chodza :-)

    Mnie sam pomysl sie spodobal - pierwszy raz o takim rozwiazaniu
    przeczytalem :) A koszt - ichni pewnie powala na kolana ale budujac
    kolejny dom mozna takie cos zrobic w znacznie sensowniejszych
    pieniadzach - typu rurka polibutynowa przypieta od zewnatrz do muru z
    np. betonu komorkowego, calosc grubo otynkowac (tworzac cos w rodzaju
    ogrzewania sciennego) i na to dopiero styro. Koszt nie powali, a w to
    wystarczy pompowac cieplo z kolektora gruntowego i juz zamiast -20stC
    mamy "na zewnatrz" np 5stC i wiecej :) Oczywiscie trzebaby
    poprzeliczac czy nie bedzie ryzyka wykraplania pary wodnej i jakie to
    w rzeczywistosci przyniesie zyski.

    Co do kosztow - pisza w paru miejscach ze koszt to dwa wentyle (w
    rekuperatorze) po 50W kazdy i dwie pompki obiegowe po 5-30W kazda -
    czyli rzeczywiscie bardzo niewiele :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 7. Data: 2011-12-04 11:45:58
    Od: Adam <a...@g...com>

    wiadomoscinews:e7afd87a-e435-41b4-9673-55bd591468b8@
    m10g2000vbc.googlegroups.com...

    > a tan nawiasem mówiac maila ci wyslalem, dostales? nie na gmail, na ten
    > drugi...

    Tak tak - wieczorem przysiade i postaram sie odpowiedziec :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 8. Data: 2011-12-04 11:48:01
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 4 Gru, 12:39, "Budyn" <b...@g...pl> wrote:
> [...]
    j10g2000vbe.googlegroups.com...

    > aaaa, i jeszcze jedno, kompletnie pomijaja CWU - a u mnie to spora czesc

    Tzn. maja tam akumulator energii do CWU ale maksymalne temperatury
    bodaj 20-25stC. Czyli niewiele, trzeba sporo podgrzac. Zamiast 4000
    wyjdzie moze 3000kWh / rok. Grzejac pradem w normalnej taryfie to
    wyjdzie z 1,5k pln.. Wiec tu trzebaby najlepiej latem zwykly solar
    miec :) Niewazne - ale sam pomysl "bariery" jest niezly :-)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 9. Data: 2011-12-04 12:02:51
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    a.googlegroups.com...
> [...]
    >mamy "na zewnatrz" np 5stC i wiecej :) Oczywiscie trzebaby
    >poprzeliczac czy nie bedzie ryzyka wykraplania pary wodnej i jakie to

    tak sie nie da :) Juz wyjasniam: aby otrzymac zyski energetyczne trzeba
    bariere termiczna czyli te rurki na scianach utrzymywac w temeperaturze
    wyzszej niz srednia temeratura powietrze zewnetrznego i wewnetrznego. To
    wynika z rozkladu temperatury w scianach (zakladam sciane symetryczna tak
    jak u nich) Im wyzszej tym lepiej. Wiec wprowadzenie +5 w sciane gdy na
    zewnatrz jest 0 tylko powiekszy nasze straty (bo w scianie w srodku mamy
    +10. Czyli system bedzie dzialal gdy na zewnatrz bedzie ponizej -10 czyli
    stosunkowo rzadko ,zatem pojawia sie okresy gdy instalacja nie pracuje - a
    jesli nie pracuje to musza sie pojawic w budynku zwykle systemy ogrzewania -
    i cala ekonomika bierze w leb.
    Ten ich magazyn ciepla jest niezbedny zeby to mialo rece i nogi.

    b.

  • 10. Data: 2011-12-04 16:03:53
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 04-12-2011 o 12:45:39 Adam <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > Co do kosztow - pisza w paru miejscach ze koszt to dwa wentyle (w
    > rekuperatorze) po 50W kazdy i dwie pompki obiegowe po 5-30W kazda -
    Nie przeczytałeś dokładnie, w SSO to 1900zł/m
    a w deweloperskim 2600 i to beż żadnych udziwnień.
    a wiadomo że do deweloperki trzeba jeszcze doliczyć min 500zł/m czyli
    żadne kokosy
    poza tym koszt prądu do pompek a będzie ich sporo przy tak rozległym
    orurowaniu
    no i oczywiście + CWU które trochę też kosztuje.

    --
    Pozdr
    JanuszK