  • Data: 2011-08-28 14:42:43
    Temat: Re: szukam geodete ktory sie podstawi
    Od: Adam <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 28 Sie, 14:09, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

    > Geodeta wytycza Ci budynek i wbija się w DB, ale co Ty zrobisz dalej i
    > czy na swoim, czy na sąsiada terenie będziesz dalej działał, czy
    > będziesz działał zgodnie z wytyczeniem przeprowadzonym przez geodetę, to
    > już Twoja sprawa i trudno, żeby geodeta odpowiadał za Twoje dalsze
    > działania.

    Ale jak geodeta zle wytyczy to jest to tylko i wylacznie jego problem!
    No robercik bez jaj - po to on ma uprawnienia geodety, po to wyciaga
    te wszystkie mapy z urzedow, zeby wytyczyc prawidlowo. Skad inwestor
    ma wiedziec, czy wytyczone jest dobrze? Gdyby potrafil sam wymierzyc
    to po co by mu byl wogole geodeta? :) Ty patrzysz tylko pod katem ze
    to jeden z kolejnych na budowie wykonawcow - a to nie do konca tak. To
    jest ktorystam wykonawca tyle ze on w przeciwienstwie do murarza
    musial pokonczyc szkoly i zdac egzaminy w tym kierunku. Musial miec
    praktyki, musi miec caly czas wazne uprawnienia. I nie robi tego bo
    chce, tylko takie jest prawo. Jego zawod akurat reguluje prawo. I
    inwestor dzieki temu ma (powinien miec) pewnosc, ze wszystko co robi
    geodeta jest robione prawidlowo i zgodnie z litera prawa. I nawet nie
    powinien wogole miec prawa ingerowac, czy watpic w slusznosc tego co
    geodeta wyznaczyl. Powiedzialbym nawet ze geodeta dziala dla miasta/
    gminy, a inwestor go tylko oplaca. Dla mnie tak to wyglada. I jak ten
    baran cos zle wyznaczy to powinien poniesc wszelkie tego konsekwencje
    - inwestor NIE MUSI nic po nim sprawdzac, czy mierzyc :)

    Ja sobie oczywiscie sam wszystko wymierzylem plus minus, a geodeta
    potem tylko to potwierdzil (i lekko skorygowal). Ale sa inwestorzy
    ktorzy nie wiedza co to miarka, czy kat. Sa tacy co zlecaja budowe
    ekipie i ta wynajmuje swojego geodete, a inwestora guzik interesuje co
    ten geodeta wytyczy, bo jego moze nawet na tej budowie wogole nie byc
    (bo np. mieszka zagranica). I czemu niby taka ekipa mialaby jeszcze
    geodete sprawdzac ? W tym wypadku tez powiesz, ze winny inwestor bo
    nie bylo go na miejscu zeby sprawdzic i potwierdzic pomiary
    geodety ? :-)
    pozdr.

    --
    Adam