    From: "uzytkownik" <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: termostaty grzejnikowe z piecem co gazowym
    Date: Sun, 7 Apr 2013 12:20:57 +0200

    Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:51612f47$0$1226$65785112@news.neostrada.pl...

    > Można też zrezygnować ze sterowania pogodowego :-)

    Skoro Cię stać to czemu nie.

    > Mam głowice termostatyczne, miałem zakładać pogodowe, ale jakoś się
    > odwlekło i nie zauważyłem specjalnych problemów.

    Niby jakie miałyby być problemy?
    Tu nie chodzi o problemy lecz zużycie gazu, a tego nie mogłeś zauważyć,
    bo nie masz regulacji pogodowej.

    > Piec jest ustawiony na stałe na 2. Jak przychodzi duży mróz to
    > przestawiam ręcznie na 2,5. Pogodówka oszczędziłaby mi to zejście do
    > kotłowni :-)

    Nie tylko zejście do kotłowni, ale także zużycie gazu.

    > Ale jak sobie myślę, że musiałbym gadać z instalatorem i tłumaczyć mu
    > różne rzeczy związane z mocą i energią oraz jak mi ma to ustawić, to
    > mi się nie chce. :-)
    >
    > Pierwszego instalatora, który odpalał kocioł miałem idiotę i stąd może
    > moje uprzedzenia do tego typu "fachowców".

    Zatrudnij instalatora, a nie pana Kazia co to "siem zna na fszystkim", a
    instalacje robi w przerwach pomiędzy murowaniem, a gipsowaniem.

    > Za darmowe uruchomienie kotła

    Nie ma czegoś takiego jak "darmowe uruchomienie kotła".
    Uruchomienia kotła dokonuje zawsze uprawniony serwisant i jest to usługa
    płatna. Płaci się bezpośrednio serwisantowi lub jest wliczona w cenę
    sprzedaży lub instalacji kotła.

    > wziął 200 czy 300zł - skręcił za tą cenę dwie wtyczki do pomp[1].
    > Stwierdził, że sterowanie pogodowe zewnętrzne to 5% oszczędności a
    > sterowanie pogodowe wewnętrzne to dużo więcej (chyba 20%) oszczędności
    > i żeby nie zakładać zewnętrznego tylko radiowe wewnętrzne. Zapewne
    > chciał zarobić kolejne 300zł za zrobienie sterowania. I chyba dlatego
    > uważam, że instalatorzy to loteria.

    Nie ma czegoś takiego jak "sterowanie pogodowe wewnętrzne".
    Myślę, że źle zrozumiałeś to co Ci powiedział instalator, którego
    bezpodstawnie teraz nazywasz "idiotą".
    Ale powiem Ci, że wielu inwestorów jest dość mocno ograniczonych w
    sprawach technicznych, a niektórzy z nich jak czegoś nie są w stanie
    zrozumieć to nazywają instalatora czy serwisanta "idiotą" lub obwiniają
    o próbę wyłudzenia pieniędzy.
    Dam Ci nawet jeden z przykładów. Kiedy robiłem pierwsze uruchomienie
    kotła, kobitka nie była zainteresowana obsługą kotła i stwierdziła,
    żebym przeszkolił jej męża, bo on się będzie zajmował kotłem. Jej męża
    akurat nie było w tym dniu, choć termin uruchomienia kotła wspólnie
    ustalaliśmy. Stwierdziła też, że uruchomienia powinienem dokonać
    nieodpłatnie i że nie zapłaci mi za to uruchomienie. Na szczęście
    właściciel sklepu poszedł jej na rękę i to on mi zapłacił za to
    uruchomienie. Twierdził, że wyraźnie informował ich, że pierwsze
    uruchomienie jest dodatkowo płatne, ale nie byłem przy tej rozmowie i
    właściciel sklepu postanowił tą sprawę załatwić we własnym zakresie.
    Musiałem jednak przyjechać drugi raz w celu przeszkolenia pani męża.
    Pomimo, że ustaliliśmy wspólnie dzień i godzinę, kiedy będę to i tak
    jeszcze na gościa musiałem czekać prawie 2 godziny, marnując swój
    drogocenny czas. Jak się okazało to 2 godziny poświęcone dla gościa też
    było za mało, aby zrozumiał w jaki sposób należy ustawiać podawanie
    węgla oraz nadmuchu i na co zwracać uwagę przy obsłudze kotła. To go po
    prostu przerastało, a kobitki w ogóle nie interesowało. Lekceważyła
    totalnie to, z czym ja się "produkowałem".
    Zmarnowałem przeszło 4 godziny + ok. 1 godzinę na dojazd i powrót, nie
    otrzymując od nich żadnej rekompensaty. Pomimo tego, że wraz z kotłem
    dostali wszystkie instrukcje obsługi to pani uważała, że mam do niej
    przyjeżdżać na każde jej wezwanie nieodpłatnie, łącznie ponad 60km w
    obydwie strony, aby wyregulować podawanie węgla w kotle z podajnikiem.
    Co ciekawsze była wręcz oburzona, że nie jestem w stanie dojechać do
    niej w przeciągu 15 minut od chwili, kiedy ona do mnie zadzwoni.
    Przytoczę nawet fragment jej wypowiedzi. Na moją wypowiedź, że będę mógł
    do niej przyjechać najwcześniej ok. 16-tej, ona stwierdziła "proszę
    przyjechać teraz, bo mi się spieszy i za 15 minut ja muszę wyjść, a w
    kotle nie chce się palić". Kiedy poinformowałem ją, że ustawienia kotła
    są w zakresie normalnej, codziennej obsługi przez użytkownika i nie
    kwalifikują się ani jako "pierwsze uruchomienie" po prawie 2 tygodniach
    użytkowania kotła czy też w ramach reklamacji z tytułu gwarancji i że za
    przyjazd będzie mi musiała zapłacić to wręcz była oburzona, że ja
    próbuję rzekomo od niej wyłudzić pieniądze. Uważała, że powinienem do
    niej przyjeżdżać i jej kocioł ustawiać za darmo. Dopiero po kilku
    rozmowach telefonicznych ze mną i z właścicielem sklepu, pani
    zrozumiała, że nie ma co liczyć na darmowe bonusy. Zgrzeczniała i
    uzgodniła ze mną przyjazd odpłatny. Po moim przyjeździe już grzecznie
    uczestniczyła w szkoleniu i zapłaciła mi uzgodnioną kwotę.

    > [1] Kable dał 1mm^2. Nawet na tym musiał oszczędzić. W końcu z tych
    > 300zł to kupno 50cm kabla 2,5mm^2 zamiast 1mm^2 to by go zrujnowało.

    Kocioł gazowy instalował i uruchamiał elektryk, który układał przewody?