  • Data: 2013-04-07 20:50:02
    Temat: Re: termostaty grzejnikowe z piecem co gazowym
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:5161b9a5$0$26697$65785112@news.neostrada.pl...

    > I serwisant/instalator przekonał mnie, że nie warto. Niby dlaczego
    > miałem mu nie wierzyć? W końcu jest fachowcem.

    To dlaczego wypytujesz na grupie, skoro Twoi instalatorzy oraz serwisant
    są fachowcami i im teraz nie wierzysz?
    Prosisz o rady to Ci tłumaczymy jaka jest najlepsza konfiguracja. To czy
    z tego skorzystasz czy też zawierzysz instalatorom oraz serwisantowi,
    którzy według naszej wiedzy i opini popełnili błędy to Twoja sprawa.

    Dla mnie kocioł kondensacyjny to tylko i wyłącznie z regulacją pogodową.
    Sprzęgło wodne przy kotle kondensacyjnym jest totalnym nieporozumieniem,
    które niepotrzebnie zwiększa koszty budowy instalacji oraz pogarsza
    sprawność kotła, a także wprowadza dodatkowy, niepotrzebny pobór energii
    elektrycznej przez trzecią, niepotrzebną pompę. Sprzęgło wodne ma sens
    przy naprawdę dużych instalacjach oraz w przypadku kilku źródeł energii
    np. kocioł gazowy + kocioł węglowy. Takie sprzęgło ma także znaczenie w
    przypadku kotła węglowego lub kotła gazowego niekondensacyjnego, które
    muszą pracować na wysokich parametrach temperaturowych, aby zabezpieczyć
    kotły przed korozją niskotemperaturową. Możliwe, że początkowo mogłeś
    się zastanawiać nad kotłem niekondensacyjnycm i dlatego zapadła decyzja
    o sprzęgle wodnym.
    Sterownik pokojowy to już kwestia dodatkowej oszczędności gazu.
    Dorabianie do tego układu dodatkowych zaworów termostatycznych ma sens
    tylko i wyłacznie tam, gdzie potrzebujesz na stałe obniżyć temperaturę w
    stosunku do pomieszczenia wzorcowego tzn. w stosunku do pomieszczenia, w
    którym znajduje się czujnik sterownika pokojowego. Takimi
    pomieszczeniami o obniżonej temperaturze mogą być: sypialnia, kuchnia,
    pomieszczenia magazynowe (np. garderoba).