    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: termostaty grzejnikowe z piecem co gazowym
    Date: Sun, 7 Apr 2013 15:53:52 +0200

    M. wrote:

    > W jaki sposób? przecież głowica odcina dostęp wody, gdy osiągana jest
    > zadana temperatura. Sterowanie pogodowe może najwyżej zwiększać lub
    > zmniejszać temperaturę wody na kotle. Minimalnie spada sprawność
    > wtedy, gdy jest ciepło na zewnątrz i nie ma sterowania pogodowego. Za
    > to nie mam gwarancji, że instalator nie ustawiłby mi za wysokiej
    > temperatury przy mrozach -20C (wtedy sprawność spada).

    no i bez pogodówki będziesz walił 70 czy 60 stopni w isntalację mimo że na
    polu jest +5 stopni?

    kupiłeś kocioł kondesacyjny a będziesz go eksploatował jak zwykłego
    atmosferyka :)

    > Pierwsze uruchomienie miałem w cenie kotła.

    pisałem ci na czym polega pierwsze uruchomienie...

    podłączanie pomp czujników itp wykracza już poza bezpłatną usługę, a
    serwisanci mają dość wysokei stawki (zwykle ok 100 do 150 zł za godzinę
    pracy).

> [...]
    > radiowy w najzimniejszym pokoju. Hydraulicy wzięli 800zł za kotłownię
    > instalator 200zł za uruchomienie pieca (właściwie to za dojazd, bo
    > formalnie uruchomienie było w cenie kotła - tak było napisane w karcie
    > gwarancyjnej i nie mam powodu, by nie wierzyć producentowi). Nie
    > zgłaszałem tego incydentu do Viessmanna. Machnąłem ręką na te 200zł.
    > Jak się domyślasz poszło bez faktury. Facet robił jakieś przekręty
    > ale nie będę o tym pisał, bo i po co. Od tej pory co roku do kotła
    > wzywam lokalną firmę (autoryzowaną) do przeczyszczenia.

    no to cię instalatorzy nacieli bo okablowanie powinni byli zrobić w tych
    800złotych.

    Swoją drogą to Mam jakąś alergie na Viessmana :)

    firma, która drze dużą kasę za całkiem przeciętne urządzenia.

    > To, co mógłbym próbować dzisiaj optymalizować, to temperatura wody na
    > kotle sterowana pogodowo oraz zastąpienie zaworu mieszającego czymś
    > inteligentnym (nie wiem, czy coś takiego jest).

    ile masz tej podłogówki? jeśli tylko kuchnia i łazienki to olej jeśli jednak
    podłgoówka grzeje sporą część domu to można dać sterowanie zaworem
    trójdrogowym ale potrzeban jest pompa na obwód podłogowy.