    From: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: uszkodzona umywalka ceramiczna - jak naprawić?
    Date: Tue, 15 Dec 2009 08:06:32 +0100

    > Dlaczego nie można zastosować róznych naprawiaczy do akrylu? Bo to
    > ceramika?
    Sam sobie odpowiedziałeś.

    > Ta szczelina mi specjalnie nie przeszkadza - naprawiając miałem jedynie na
    > myśli głównie efekt kosmetyczny.
    To ją wymień bo ten efekt kosmetyczn będzie jak leczenie syfa pudrem. Przy
    pęknięciu miski umywalki może dojść do jej całkowitego pęknięcia w trybie
    nagłym, zwłaszcza jeżeli potraktuje się ją gorącą wodą. Umywalka jest
    wypalana i występują w niej znaczne naprężenia.

    > Co do wymiany umywalki - dam radę to zrobić sam (o hydraulice wiem że
    > jest)? W sencie podłączenia umywalki do spływu.
    > I jak to wymienić - rozwalić, zdjąć z szafki?

    Dasz radę pod warunkiem, że nie masz dwóch lewych rąk i masz narzędzia.
    Jeżeli nie masz i sama myśl o wykonaniu takich prac powoduje u Ciebie
    bezsenność wezwij kogoś kto się tym zajmuje. Za demontaż i montaż umywalki z
    jej uszczelnieniem do ściany zapłacisz od 50 do 120 zł . Jeżeli nie masz
    narzędzi i materiałów, masz szansę wydać na nie około 40-80 zł
    (klucz/szczypce rozstawne "żabka", wkrętaki, klucz kilka kluczy do śrub
    (mocowanie baterii), silikon sanitarny, taśma do osadzenia na szafce, kołki
    do ściany, uszczelka lub dwie do syfonu, mogą być potrzebne nowe wężyki do
    baterii.).
    Może być potrzebna wiertarka udarowa i wiertła z widią jeżeli nowa umywalka
    nie będzie identyczna jak stara
    Instalator zrobi ci to maksymalnie w godzinę.
    --
    Jackare