  • Data: 2010-09-08 13:58:52
    Temat: Re: viessman i sterowanie - pytanie do elektroników
    Od: denes <denesATpoczta.fm@nie_spamuj.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    > po przemyśleniu sądzę że najlepiej kupić sterownik pompy co (np eurostera).
    >
    > z czujnikiem temperatury na zasilaniu, który wyłączy pompę podłogówki gdy
    temperatura w obiegu
    > spadnie poniżej ustalonej temperatury.

    To się niestety nie zgra z istniejącym sterownikem auratona
    (sterownik pokojowy). Sterownik ten steruje załączaniem kotła,
    więc drugi sterownik powodowałby tylko dodatkowe włączanie
    pompy podłogówki akurat w momentach, gdy piec być może ma
    kilka godzin postoju (mam ustawione tak, że temp. dzienna
    jest dopiero od 15-20, i drugie załączenie od 5-7.
    Nocna ma 2 stopnie mniej, co w 95% przypadków powoduje,
    że dom nie zdąży się wychłodzić na tyle, żeby włączyć
    kocioł. W tych okresach nie chciałbym załączać podłogówki,
    bo po co ma krążyć nieogrzewana woda.