  • Data: 2010-09-08 14:03:08
    Temat: Re: viessman i sterowanie - pytanie do elektrykuf:O)
    Od: denes <denesATpoczta.fm@nie_spamuj.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    > najpierf pytanie, czy ten piec grzeje bez żadnego bufora ciepła, czyli czy
    > pompa ma pompować wodę jedynie kiedy piec pracuje?:O)

    W sumie nie dodałem istotnej informacji, że większość powierzchni
    domu jest ogrzewana normalnymi grzejnikami, które mają sterownik
    pokojowy (termostat radiowy auratona). Podłogówka to mały dodatek
    na łazienkę i korytarz (w sumie jakieś 10-15% całej powierzchni).

    Nie wiem za bardzo o co chodzi z tym buforem ciepła,
    buforem są ściany z silki, które dobrze buforują ciepło.

    > bo jeśli tak to żadnego problemu nie ma, kupujesz sobie zwykły przekażni,
    > czy stycznik na 220v ze stykami zwiernymi i rozwiernymi, cewkę przekaźnika
    > wpinasz do kotła tak że gdy piec jest wyłączony to jest podawane napięcie na
    > cewkę, a gdy załączony to napięcie na cewce spada bo jest zwierane przez
    > piec, natomiast pompę podłaczasz do tych styków przekażnika kture są zwarte
    > gdy piec działa i to fszystko:O)
    > mam nadzieje że masz wyobraźnię i nie muszę ci rysunkuf malować?:O)

    Szczerze mówiąc nie bardzo rozumiem. Połączenie równoległe
    dwóch pomp (wewnętrzenej kotła i pompy podłogówki) załatwia
    sprawę, tak mi się przynajmniej wydaje.