    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: węgiel stanieje.
    Date: Mon, 12 Jan 2015 18:17:11 +0100

    W dniu 2015-01-12 o 18:00, k...@g...com pisze:

    > Nie wymyśliłem sobie tych sześciu tysięcy.
    Nie będę im zaglądał do portfeli, ale mam znajomego emeryta, który
    poszedł ze stanowiska z-cy dyrektora kopalni. Ma 3400 emerytury, to
    pewnie zarabiał z 8-10 tys.
    Ale nie o to chodzi.
    Kupujemy od Ruskich najdroższy gaz w Europie, więc ich stać dotować
    węgiel i opychać go u nas w dumpingowych cenach. Tym sposobem u nas
    kopalnie się pozamyka, a potem Niemcy będą nam sprzedawać energię, a
    Ruscy węgiel, gaz, ropę i energię.
    Nie rozumiem jednego: jak Ruscy zablokowali import jabłek to Sawicki
    namawiał rolników, żeby przerabiali jabłka na sok, jabole, cydr i co tam
    jeszcze i żeby tworzyli spółdzielnie i spółki.
    W identycznej sytuacji węgla nie wolno przerabiać go na benzynę (w RPA
    przerabiają 47 mln ton rocznie, czyli da się) i nie wolno traktować go
    jako półprodukt, tylko jako towar handlowy, który MUSI być
    konkurencyjny. Żaden minister tego samego rządu nawet się nie zająknie.
    Marzy mi się sytuacja, że kopiemy 150 mln ton węgla rocznie, kopalnie są
    w koncernach górniczo-energetycznych, wszyscy mamy prąd po 10 gr/kWh,
    grzejemy prądem i na nim gotujemy, jeździmy na benzynie w 50% z węgla po
    3,99 zł.
    Jacek