  • Data: 2011-01-26 14:28:24
    Temat: Re: welna w skosach (znowu)
    Od: "Jacek Bronowski" <f...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Skoro masz rozstaw krokwi 77 cm, to ucinasz pasy wełny 79 cm (79x120 cm) i
    > wkładasz między krokwie w jedyny możliwy sposób.
    > Aby uniknąć strat wełnę należy dokładnie przycinac odpowiednim nożem.

    chwila, chwila - albo ja czegos nie rozumiem, albo... Wydawalo mi sie, ze na
    wszystkich zdjeciach i filmikach widzalem, ze kladzie sie jak najdlusze
    pasy, by zminimalizowac ilosc laczen. Czemu chcesz ciac welne na takie male
    kostki, a nie wzdluz? Rozumiem, ze takie male latwiej sie uklada, ale czy
    tak wszyscy robia??? Ja planowalem ciac wzdluz (czyli ukladany kawalek
    bedzie mial 80x350 cm... Chyba w dwie osoby damy sobie rade...

    > Nie będzie nic potrzebne. ES-y mają dość ograniczone możliwości regulacji
    > długości, więc lepiej zastosować wieszaki do krokwi (zwane czasem
    > grzybkami). Wieszaki pozwolą na wykonanie grubszej drugiej wartwy wełny.

    Ja poprzeczna warstwe bede mial tylko 5 cm (nie mam miejsca na wiecej -
    dlatego ukladam obie warstwy z Supermaty 0,033) - wiec zasieg wieszaka nie
    jest problemem. Wydaje mi sie ze montowanie ES-ami bedzie dla mnie (jako
    laika) wygodniejsze. A moze sie myle - jestem otwarty na sugestie.

    > Słaba taśma będzie trzymała kilka godzin, dobra taśma - kilka miesięcy.
    > Moim zdaniem większej fachowości wymaga montaż profili niż montaż płyt.

    Sugerujesz, ze trudno zamocowac prawidlowo profile osobie bez doswiadczenia?
    Na czym ta trudnosc polega - na zachowaniu poziomu i jednolitej plaszczyzny
    wszystkich profili, czy chodzi o cos innego?

    pozdr.
    Jacek Bronowski
    --
    Baza fotografii krajoznawczej - www.foto-baza.pl - f...@f...pl