  • Data: 2015-02-03 13:08:14
    Temat: Re: wiertarka
    Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-02-03 o 10:50, dolniak pisze:
    > Podsumowując:tej konkretnej nie kupuj.Pierwsze,co poleci to silnik.Lepiej kup
    solidniejszą.Najlepiej sprawdzają się dwie:
    > jedna- akumulatorowa-w biedronce byly dwubiegowe na 12V-od 2 lat używam do
    wszystkiego.
    Ja się skutecznie wyleczyłem z akumulatorowych. Najpierw miałem taniochę
    marketową, a potem Skilla z dwoma akumulatorami. Przy większych
    obciążeniach się nie sprawdza, a próba przewiercenia "na siłę" skutkuje
    wyłamaniem plastikowych zębatek w przekładni planetarnej. Poza tym
    jeżeli się tego nie używa na bieżąco, to gdy jest potrzebna ZAWSZE
    akumulator jest rozładowany. No i trwałość akumulatora max 3 lata a
    koszt nowego porównywalny z całą maszynką - bez sensu.

    > druga-SDS używana raz na kwartal(można kupić z sąsiadem)
    > Ale razem to 300-350 zl.
    U mnie leży gdzieś młotowiertarka SDS i nie używam jej do niczego
    innego, jak do kucia betonu (raz na 2 lata). Za to byle jaką wiertarkę
    marketową używam "na okrągło" - raz jako wkrętarkę, raz jako mieszadło
    do farby, innym razem jako wiertarkę. IMO do amatorskiego zastosowania
    raz za jakiś czas lepiej kupić jedną maszynkę, niż dwie (no chyba, że
    ktoś jest gadżeciarzem i "lubi mieć").
    Jacek