    From: Shaman <s...@o...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: wilgotna ściana w piwnicy - szukam przyczyny
    Date: Tue, 18 Jan 2011 09:05:40 +0100

    Dnia 17-01-2011 o 19:37:50 Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
    napisał(a):

    > No bo to jest tak - za boczną ścianą masz grunt rodzimy oddzielony
    > izolacją. I to wystarcza.
    >
    > Za ściana pod garaż masz to, co wsypałeś pod podłogę garażu,
    > oddzielone z boku też izolacją, ale nieizolowane od spodu no i
    > wietrzone od góry przez zimny garaż. To jak widać nie wystarcza.
    >
    > Pytanie, czy wystarczy, jak zaczniesz normalnie użytkować garaż i
    > przestanie w nim hulać wiatr? A czort wie, zapytaj fachowca, ale tylko
    > jednego, bo jak zapytasz dwóch, to będą mieli 3 różne zdania.
    >
    > Na pewno nie zaszkodziłoby ocieplić tę ścianę, ale skoro podłoga w
> [...]

    Na razie wylana jest wylewka pod podłogę. Teraz na nią przyjdzie dopiero
    ocieplenie i końcowa wylewka. Całość podniesie się jeszcze o około
    15-18cm. Więc jeśli przyczyną jest przemarzanie gruntu przez płyt wylewki
    to bym się nie martwił. Gorzej jeśli ściana marznie od gruntu po drugiej
    stronie. Wtedy tak jak mówi kiki nic jej nie pomoże :( Jest jakiś sposób
    żeby wykluczyć którąś z przyczyn i móc zdecydować co robić dalej?

    Ewentualny wykop mnie przeraża. Żeby nie narażać się na osunięcie gruntu w
    czasie kopania trzeba by rozwalić co najmniej 1,5m licząc od ściany.
    Ręczne wykopanie też przyjemne nie będzie, ręczna robota. Zasypałem to tym
    co akurat miałem - czyli kamienistą gliną. Pod samą wylewką jest wywrotka
    taniego kruszywa. Dla kopary to kilka godzin roboty - dla człowieka to
    pewnie cały tydzień mordęgi.

    --
    PZDR
    Shaman