  • Data: 2009-07-25 08:25:48
    Temat: Re: wino i cukier - politycznie
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:h4cglv$3hp$1@news.onet.pl...
    > dziobak wrote:
    > i na co cię było stać za miesięczną wypłatę. ile to było tysiecy dolarów
    > :)
    >
    > albo raczej dziesiątek dolarów :)

    Powtórzę moją wypowiedż z przed kilkunastu dni:

    Powiedz to osobom które teraz w "wolnej" Polsce zarabiają 3,95zł/godz.
    Powiedz to osobom których dochód to 400zł renty miesięcznie.
    Powiedz to emerytom których emerytura po kilkudziesięciu latach pracy to
    700zł
    Powiedz to małżeństwu które było u mnie i potrzebowało kredyt na
    zakup mieszkania- chcieli kupić kawalerkę za 105 tys zł.
    Niestety ich dochody to "najniższa krajowa" czyli łącznie ok 2000zł na 4
    osobową rodzinię. O kredycie mogą pomarzyć o kawalerce też. O normalnym
    mieszkaniu dla 4 osobowej rodziny nawet nie marzą.
    Powiedz to sprzedawczynią w sklepach osiedlowych, pracownikom firm
    budowlanych, pracownikom agencji ochrony, i innych małych prywatnych firm,
    którzy "na papierze" mają umowa o dzieło i 1000zł. Oni nawet chcąc wziąć na
    raty telewizor za 1500zł maja kłopot.

    Ci wyżej wymienieni i podobni im mają w dupie wolność. Mają w dupie to że
    teraz granice są otwarte a paszporty dostaje każdy i można trzymać je w
    szufladach.

    Za komuny mój ojciec z matką "zwykli robotnicy" nie żadni ludzie z
    nomenklatury wybudowali dom(lata 60te).
    Budowali go chyba 10lat ale wybudowali i nie jest obciążony hipoteką na lat
    trzydzieści.
    Teraz mój ojciec po dwóch latach pobytu na rencie chorobowej(500zł) i kulku
    mioesiącach szukania pracy zastał zatrudniony(umowa o dzieło) w agencji
    ochrony. Wynagrodzenie 3,95/h netto.

    Krzysiek