  • Data: 2010-12-19 22:01:31
    Temat: Re: włącznik oświetlenia - da się tak zrobić?
    Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sierp" <s...@n...netgrr> napisał w wiadomości
    news:iels6g$ajb$1@ochlapek.sierp.net...

    > a tego nie mozna zrobic prosciej/taniej zwyklymi czujkami ktore beda
    > zalaczaly przy wykryciu ruchu swiatlo?

    Można. Podobnie jak załączanie światła z różnych miejsc można zrobić na
    przekaźnikach. Podobnie, jak sylumację obecności domowników można zrobić
    wtykając w gniazdko programator i dołączając do niego lampkę nocną. Sęk w
    tym jednak, że taki sterownik realizuje to wszystko (i całą kupę innych
    rzeczy, on nie musi się ograniczać jedynie do oświetlenia) za jednym
    zamachem. Wydatek jest spory i instalacja od początku musi być robiona pod
    takie ustrojstwo, ale jak już jest i oczywiście, jak ktoś lubi się bawić
    takimi zabawkami (inaczej wogóle nie ma o czym mówić, to podstawowy
    warunek), to jak pisałem, można wszystko.

    A bez sterownika oczywiście też można. Najprościej można zamiast wyłączników
    powstawiać specjalne wyłączniki zintegrowane z PIRami, uzyska się to, o czym
    mówię z marszu.
    Ewentualnie, można wykorzystać wolne (bądź dorzucone modułem rozszerzającym)
    wyjścia z centralki alarmowej i sterować oświetleniem w ciągach
    komunikacyjnych za jej pomocą, wykorzystując czujki alarmu.

    J.