  • Data: 2012-04-17 15:55:29
    Temat: Re: własność hipoteczna domu jak to kupić sensownie
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 17 kwietnia 2012 11:32:24 UTC+2 użytkownik rt napisał:
    > i to ma sens i logike - DZIEKI
    >
    > a jak to załatwic w praktyce ? koels musi do notariusza przynieść kwitek z
    > banku do umowy przedwstepnej i zgode banku na zbycioe nieruchomosci - bo
    > wiecej jest tam kasy banku niz jego

    Tak prosto i łatwo to nie będzie.

    > a pierwszym wypadku - moj kredyt spłaca jego bank i to co zastaje trafia na
    > jego konto

    Oczywiście może w umowie wskazać konto na które mają być wpłacone przez bank
    pieniądze ale jaką kwotę? Odsetki zmieniają się codziennie.

    > jak praktycznie to sie odbywa - chyba sensowny notariusz jest potrzebny

    Każdy notariusz świetnie się na tym zna, to standard.

    > i w
    > miare kumaty doradzca kredytowy - bo nie wiem juz na jakiej podstawie bank
    > udzieli mi kredytu hipo ? na podstawie zadatku ?
    >
    > gubie sie
    To jest pierwszy punkt dla Ciebie do rozwiązania, czyli znalezienie banku który
    będzie łaskaw dać Ci kredyt hipoteczny.
    W zależności od banku będzie musiał przedstawić od kilku do kilkudziesięciu
    dokumentów. Na pewno: potwierdzenie swojej wypłacalności (zwykle zaświadczenia o
    zarobkach i PIT z zeszłego roku), wycenę wartości nieruchomości (czasem bank robi to
    na swój koszt ale tak czy inaczej być musi), umowę przedwstępną a dalej fantazja
    własna tzw. analityków np. 16 stronicowe podanie albo zaświadczenie z IPN.

    Doradcy kredytowi to śliska sprawa. Dają na pierwszy rzut oka lepsze warunki niż
    oferty banków z reklamy, ale jak rozmawiasz z bankiem to dostaniesz co najmniej takie
    same oprocentowanie i bez marży pośrednika. Faktem jest że dobrze zacząć poszukiwania
    kredytodawcy od wizyty u takiego.

    --
    ZZ@private