  • Data: 2010-06-12 06:23:04
    Temat: Re: woda w piwnicy
    Od: Rafal <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 12.06.2010 08:13, Mirek wrote:
    > Witam,
    > Mam w piwnicy ok. 40 cm wody, która podeszła podczas ostatnich powodzi.
    > Koło domu mam studnię, w której poziom wody jest na równi z poziomem w
    > piwnicy.
    >
    > Ten stan utrzymuje się juz ponad tydzien - wypompowywanie wody z piwnicy
    > nic nie daje - woda spowrotem nachodzi.
    > Wypompowywanie studni tez nic nie daje - nachodzi spowrotem.
    >
    > Co jest bardziej niebezpieczne dla budynku - ciągłe pompowanie wody i
    > nachodzenie nowej, czy stanie 40 cm wody przez kilka tygodni ?
    >

    > Pozdrawiam

    Nie ruszaj tej wody, jak będziesz pompował to możesz wypłukać grunt spod
    fundamentów, Jak woda już jest, do dużo większych szkód nie narobi, co
    najwyżej będzie się ciągnąć kapilarnie do góry, to było by trzeba odciąć
    jakoś.

    Lepiej teraz się przygotuj do prac jakie będziesz musiał wykonać, czyli
    odkopanie fundamentów, zrobienie porządnego drenażu, studnie zbiorczą z
    pompą żeby móc tą wodę gdzieś odprowadzać.
    Same ściany muszą wyschnąć, więc jak je odkopiesz to niech sną.
    Mówisz że woda się cały czas dostaje do piwnicy, więc izolacje masz
    spierdolone - trzeba je poprawić, pionową izolacje zrobisz iniekcją
    krystaliczną, poziomą trzeba będzie jakimiś masami bitumicznymi + jakaś
    włóknina.
    Ostrożnie z odkopywaniem fundamentów, nie kop poniżej poziomu wody bo Ci
    grunt spod fundamentów wypłucze.