  • Data: 2011-08-18 11:11:43
    Temat: Re: wybór rekuperatora
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:af98126f-c013-4339-84fc-

    >Owszem mialem tak choc nie wiem czy w takiej skali bo mialem tylko
    >jeden kominek 14x14cm wentylacyjny wywiewny w kuchni, na caly dom :)
    >Wiec "cug" byl mniejszy niz posiadacze kilku takich kominkow (wieksza
    >ilosc = wieksze przekroje = wiekszy przeplyw) ;) Przeciez ja nic nie
    >mowie, tylko stwierdzam fakty :) I fakt jest taki ze wentylacja
    >mechaniczna wprowadza rownowage wentylacyjna w domu - tj. przeplyw
    >powietrza jest tylko tam gdzie wisza anemostaty - zimne powietrze sie
    >nigdzie nie wdziera roznymi szparami bo jakby sie wdzieralo to
> [...]

    No dokladnie. Tylko, ze to dowod na brak hermetycznosci dzisiejszych domow
    ktora ponoc uniemozliwia dzialanie wentylacji grawitacyjnej. Obaj zatem z
    praktyki wiemy, ze taka wentylacja moze sprawnie dzialac i dzis. Kwestia
    otwarta jest jak bardzo sprawnie tj. czy wystarczajaco sprawnie, czy tez nie
    zbyt sprawnie jesli chodzi o koszty ogrzewania. U mnie nie wyszlo zle, bo
    sezon zamknalem kwota ponize 3 tys., wiec wprowadznie do calosci
    rekuperatora ekonomicznie nie mialo by sensu. A, ze wentylacja mechaniczna
    moze byc tylko lepsza chyba nikt nie powinien miec watpliwosci. Ma jednak
    jedna wade, niestety nie jest za darmo, nawet jak odejmie sie koszt kominow.

    Pozdro.. TK