  • Data: 2011-01-20 11:29:09
    Temat: Re: wybor wkladu kominkowego
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Maciek napisał:

    > W 70-metrowym mieszkaniu mojej babci byly 3 piece kaflowe z 1933 roku.
    > Kamienica zimna, ostatnie pietro, strop drewno plus polepa z wypelnieniem
    > glina+sloma. Powyzej niczym nieocieplony strych.
    >
    > W tych trzech piecach palilo sie weglem, i to solidnie, ale goraco w
    > mieszkaniu nigdy nie bywalo. W duze mrozy zawsze ponizej 20 stopni.

    To jasne, że jak chałupa nieocieplona, to i ciepło ucieka na lewo i
    prawo, a ciepło jest tak naprawdę tylko w bezpośrednim sąsiedztwie pieca.

    Wiem coś o tym, bo wychowałem się 'na piecach kaflowych' :-) Tzw 'zimny
    wychów to był :-))).

    W domu ocieplonym jest zupełnie inaczej i z tym się chyba każdy zgodzi.

    Tu każde dodatkowe źródło ciepła poprawia bilans cieplny - telewizor,
    ludzie krzątający się z kąta w kąt, kuchanka i gotowana na niej zupa,
    ciepła woda wpuszczana do wanny, komputery... A cóż dopiero piec kaflowy
    w którym się od czasu do czasu przepali.

    pozdrawiam
    Robert G