  • Data: 2018-10-19 16:04:34
    Temat: Re: xiaomi / roborock - odkurzacz-robocik
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 19 października 2018 14:41:37 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:

    > - mógłby drzeć ryja kiedy mu się nie wyczyści popielnika (dobrze wie
    > kiedy ktoś mu wyciąga/wkłada pojemnik, więc takie upominanie to byłby
    > żaden problem do zrobienia w software)

    Fakt - ale soft tu nie wystarczy - potrzebny byłby jeszcze jakiś czujnik
    zapełnienia zbiorniczka.

    > - mam w domu kawałek (ok. 5m kw.) 300-letniej posadzki z bloków
    > granitowych. Miejscami mocno nierówna. Zdarza się, że robo się tam
    > zaklinuje lub zawiśnie.

    To musisz mieć mega nierówno - 2cm to jego limit przez który przechodzi:)

    > Chętnie powiedziałbym mu żeby tam nie łaził,
    > niestety nie ma takiej opcji...

    Musiałbyś za każdym odkurzaniem ustawiać mu odkurzanie strefowe z pomijaniem
    tego kawałka. Da się ale upierdliwe - bo nie da się takich stref
    ustawić na stałe.

    > a przecież mapę ma więc dałoby się jakoś
    > oznakować strefy "no go"... szkoda.

    On za każdym pełnym odkurzaniem buduje te mapy od nowa. I czasem rysuje
    mapę odwróconą o 90st :) Więc widać, że to jeszcze też aż taki idealny
    system nie jest żeby korzystał z jednej mapy przez cały czas :)

    > - mop jest w praktyce daremny. Coś tam mizia i coś tam zbiera, ale roboty
    > przy tym więcej niż gdybym wyciągnął z szafy mopa i wiadro, a efekt taki
    > że w zasadzie nie widać różnicy.

    U mnie sprawdza się idealnie. Warunek - idealnie równa podłoga i musisz
    założyć mokrą (tylko lekko odciśniętą) szmatę. Jak założysz suchą to
    nie będzie żadnego efektu :)

    I rzeczywiście podłoga musi być IDEALNIE równa - na panelach mopowanie
    jest u mnie świetne - puszczam go co 2 dni i panele są czyste i bez smug.
    W kuchni na płytkach - mimo, że też są położone bardzo równo - to w
    okolicach fug - nie wszystko domyje. Widać w czasie jazdy że jak koła
    wjeżdżają w fugę to szmata zmienia położenie i pewnie ma wtedy mniejszy
    docisk :)

    Ale tak czy siak - od chyba 2,5 tygodnia nie mopowałem ręcznie i jest
    czysto nawet w kuchni (a mój pies potrafi zrobić rozpiernicz na podłodze
    pijąc i jedząc mokre żarcie :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.