  • Data: 2010-10-22 13:14:50
    Temat: Re: z cyklu "grzejecie juz" ? :) ciag dalszy..
    Od: "nacocito" <n...@c...to> szukaj wiadomości tego autora

    news:027ca809-ce63-4b84-9d80-f65ee8428bc6@26g2000yqv
    .googlegroups.com...
    On 22 Paź, 12:08, "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> wrote:

    > Bo ogrzewaja go inne pomieszczenia. To jest normalne. Mi zaden sasiad
    > nie dogrzewa ;) Te 17st to poprostu wynik niskiej utraty duzej ilosci
    > zakumulowanej w domu energii :)
    >
    > Nie wiem coscie mnie tak niektorzy obskoczyli odrazu - moze to nie ja
    > jestem chwalipieta, tylko wy zazdrosnicy ? ;-) Niektorzy (jak np.
    > Kiki) podali to o co prosilem - czyli informacje czy i ew. jak
    > grzejecie, a niektorzy to odrazu na amatorska psychologie sie
    > porywaja :-))
    > pozdr.

    Ciekaw jestem jaki jest twój dom - parterowy czy piętrowy(z użytkowym
    poddaszem)?
    Jeśli piętro to czy masz dom otwarty do góry czy też schody na górę mogą
    zostać zamknięte.
    Wędrówka ciepła do góry jest jednak ogromna.

    W moim przypadku, dom jest parterowy i też nie oszczędzałem na izolacji.
    Ściany i podłoga no gruncie po 20 cm a strop z dachem dużo, dużo więcej.
    Rekuperacja też chodzi razem z GWC.

    Do ogrzewania używam kotła gazowego który zasila podłogówkę i kaloryfery w
    sypialniach. Dodatkowo dogrzewamy kominkiem z prymitywnym rozprowadzeniem
    ciepłego powietrza do 2 pokoi i łazienki.
    W domu w dzień utrzymujemy 19st a nocą pozwalamy temperaturze spaść do 17st
    C. Uważam że te temperatury są komfortowe. W poprzednim domy tylko z
    kaloryferami 19st to było dosyć rześko;). A dogrzewając nawet tylko
    kominkiem efekt bezwładności całego budynku jest dosyć odczuwalny.

    Sezon rozpoczęliśmy jakiś miesiąc temu dogrzewając wieczorami kominkiem 2-3
    średniej wielkości polana. Od tygodnia włączyła się podłogówka, ale staramy
    się jeszcze jej nie gonić cały czas.

    Teraz przy tych wiatrach przez rekuperację zaczęło wpychać sporo
    chłodniejszego powietrza a to za sprawą jednej kratki wentylacyjnej
    pozostawionej w budynku dla kominiarza. Po jej zakryciu wszystko wróciło do
    normy.

    Garaż mam nieogrzewany ale ścianę między budynkiem a garażem dobrze
    ociepliłem a ostatni doprowadziłem tam wylot z requ i myślę ż temperatura w
    nim nie spadnie poniżej zera. Ale to się okaże.