  • Data: 2010-10-22 13:09:54
    Temat: Re: z cyklu "grzejecie juz" ? :) ciag dalszy..
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl> napisał
    w wiadomości news:i9s1il$od2$1@inews.gazeta.pl...

    > Ale Ty mowisz, ze masz +15 w garazu z powodu akumulacji a nie grzejacej
    > sciany i ze 17st po 4 dniach to zaden rezultat. No wiec w moim
    > nieogrzewanym budynku jest teraz ok. 8 st czyli stawiam na to, ze rezulat
    > w domu Adama to dobry rezultat a Twoj garaz dostaje jednak sporo ciepla od
    > sciany (lub nagrzanego samochodu..)

    Gdy zamieszkasz i mimo że nie będziesz grzał a zaczniesz używać TV,
    komputery, oświetlenie to temperatura wzrośnie. Adam twierdził wtedy że
    przy -15 na zewnątrz i +21 wewnątrz (różnica temperatur 36stC) w dobę
    straci nie więcej niż 0,5-1stC.
    Teraz raptem nagrzał do +19 podczas gdyw dzień na zewnątrz +15 a nad ranem
    spada do -2 i od niedzieli do czwartku (cztery dni) spadło o 2 stopnie.
    Wychodzi że na dobę już traci 0,5stC przy mniejszych różnicach temperatur bo
    zaledwie 4 w dzień i -2 w nocy. Założę się że -2 to dopiero nad ranem a tak
    to większa część nocy 5-6stC. Mieszkam w podobnych warunkach i takie mam
    temperatury. Więc średnia dobowa różnica temperatur w okolicach zaledwie
    10stC a to jest trzykrotnie mniej. Jeżeli wiesz że ze zwrostem temperatury
    straty rosną nieliniowo okaże się że nie ma najmniejszych szans na to aby
    przy delcie 30stC uzyskał choćby górny limit 3-4stC na dobę.

    Marek