    From: Adam Szendzielorz <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: z cyklu "grzejecie juz" ? :) ciag dalszy..
    Date: Fri, 22 Oct 2010 15:57:25 -0700 (PDT)
    <2...@n...googlegroups.com>
    <i9t3s0$me1$1@news.onet.pl>

    On 23 Paź, 00:39, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > A no jak suszy w pomieszczeniu bez wentylacji to w sumie nie mam pytan. :-)

    Nie no, ona ma wentylacje. Grawitacyjna. Tylko niesprawna, bo poprostu
    dom jest za szczelny :) Chyba Ci tlumaczyc zasady dzialania wentylacji
    grawitacyjnej nie trzeba :) Bez nawiewnikow to sie poprostu nie
    sprawdza. A z nawiewnikami niestety wyrzucamy mnostwo energii w komin.

    > Okna to mozliwe, ale powiem Ci szcerze, ze u mnie w lazience po kapieli okno
    > jakos szczegolnie dlugo zaparowane nie jest, a przeciez nie mam
    > mechanicznej.

    Eeeeno, bo u Ciebie jak widac wentylacja grawitacyjna dziala :) Ja
    nigdzie nie pisze, ze grawitacyjna nie dziala. Pewnie, ze moze
    dzialac. Ale jak dziala tak, jak ma dzialac, to jest jak dziura w
    portfelu :-)

    > Podwiewanie izolacji miedzy sciana a ociepleniem.

    To jest IMHO mit z tym podwiewaniem, ciagle o tym pisze Kiki a moim
    zdaniem to bzdura. Styropian klei sie obwodowo nie po to zeby nie
    podwiewalo, tylko dlatego zeby na elewacji nie zrobil sie piekny
    "efekt 3d" - taki jak sie niesezonowany styro przyklei i ten sie
    wygina w lodeczke :) Skad mialoby tam wiac? Przeciez dol jest szczelny
    - zapianowany, zaklejony, zasiatkowany, zatynkowany. Nie ma tam zadnej
    dziurki. Absolutna szczelnosc :-) Jak ktos ma dziury w elewacji to
    raczej powinien miec spore pretensje do tych co mu to zmajstrowali :)

    > I to jest problem? Kilkanascie minut? Na oknie czy w ogole?

    Jezeli wentylacja Ci wogole nie dziala lub dziala bardzo slabo (jak u
    mojego kumpla) to jest to nawet bardzo duzy problem. I czemu
    kilkanascie minut? Jezeli wentylacja nie dziala to cala ta wilgoc sie
    kisi w domu non-stop. Wilgotnosc przez caly czas jest zwiekszona. Bo
    niby jak i gdzie ma sie podziac? :) Klamki sobie nie otworzy i nie
    wyjdzie sama na dwor ;-))

    > No ale jak masz wylaczony rekuperator to tak naprawde nie masz wentylacji...

    Wiem. Ale reku chodzi caly czas :) A jak wylacza prad na tydzien to
    wentylacja bedzie i tak ostatnia rzecza nad ktora bede sie glowil :)

    > Prawde mowiac nie wiem co trzeba gotowac, zeby pare zobaczyc w kuchni.
    > Zreszta moj okap ma pewnie wieksza wydajnosc jak caly rekuperator.

    No spoko, bo u Ciebie wentylacja akurat dziala :) Masz nawiewniki w
    oknach ? Jezeli nie, to pomysl, gdzie masz jeszcze jakies
    nieszczelnosci - moze jakas szpara pod drzwiami, nieopianowany prog,
    centymetrowa szpara pod brama garazowa (w oczekiwaniu na plytki) lub
    cokolwiek innego ? :) Tu wystarczy drobnostka i od niej moze zalezec
    cala wentylacja w domu. U kumpla tego zabraklo - dom stal sie za
    szczelny :) Przejdz sie po domu ze swieczka i obserwuj plomien. Mozna
    dojsc do ciekawych wnioskow i znalezc rozne dziwne nieszczelnosci :)

    > Zapewne nie, ale czy sypialnia to jest miejsce do suszenia gaci?? :-)

    Ja wiem, czy takie zle ? On nie ma oddzielnej pralni i suszarni, a w
    sypialni przebywa sie stosunkowo rzadko niz w pozostalych, dziennych
    pokojach :) Wiec to wcale nie takie zle miejsce jak ktos ma w domu ~3
    pokoje + salon + lazienke (bez miejsca na suszenie prania:)

    Jego dom to "kostka" - taka jak tysiace lub i dziesiatki tysiecy
    podobnych -> w sumie po dociepleniu dosc energooszczedny, bo bryla
    zwarta, zblizona do szescianu, plaski dach, malo okien od polnocy,
    dobry stosunek powierzchni uzytkowej do kubatury etc :) Moze dlatego
    ze taki zwarty i prosty w swej budowie, stal sie za szczelny :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.