  • Data: 2010-10-23 08:25:36
    Temat: Re: z cyklu "grzejecie juz" ? :) ciag dalszy..
    Od: "nacocito" <n...@c...to> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:026be7f7-2620-4917-9902-6e92bf1434be@l14g2000yq
    b.googlegroups.com...
    > Po pierwsze czy masz tak wykonane jak piszemy - zrzut do garażu
    > nieocieplonego i parę sezonów bez problemu - odpowiedz TAK czy NIE?.

    Garaż jest dobrze ocieplony bo leży w bryle domu, przecież pisałom że
    wszedzie jest minimum 20cm.

    > Ja piszę o konkretnych doświadczeniach i mogę to też teoretycznie
    > uzasadnić. Latem ściany mają ponad 20 C i pojemoność dla pary wodnej
    > nasyconej w tej temperaturze to dajmy na to 15 g/m3.

    Przy ciśnieniu atmosferycznym i 20st C maksymalna zawartość pary wodnej w
    powietrzu wynosi 17.3st C.

    Wilgotność
    > względna na dworze rzadko osiąga 90 %(takie dni gdy leje od rana do
    > wieczora a i wtedy temperatura się obniża powietrza

    Obniża się bo pada?? Obniżać się może ale tylko dla tego że ta woda z
    deszczu paruje.

    więc przy 100 % to
    > wilgoci w powietrzu jest dajmy na to 13 g/m3 - nie ma punktu rosy na
    > ścianach). Jeżeli w nieocieplonym garażu masz temperaturę jakiś
    > nadproży np -0 C (równie dobrze może być to - 15 C, - 25 C) to
    > pojemność pary w powietrzu dla tej temperatury jest minimalna może być
    > np 1g/m3 . Więc praktycznie jakimkolwiek byś nie dmuchał powietrzem z
    > rekuperatora to będziesz miał wykraplanie.

    Zapominasz o jednym podstawowym fakcie. Powietrze z wyrzutni bo o tym
    powietrzu rozmawiamy, miało już kontakt z temperaturą zewnętrzną i miało
    gdzie pozbyć sie wilgoci i obniżyć swój punkt rosy.
    Więc przy zapewnieniu stałej wentylacji a tym samym dopływie ogrzanego
    powietrza do garażu całość pomieszczenia ma wydatnie wyższą temperaturę od
    otoczenia. W takim wypadku para wodna pozostała po przejściu przez requ nie
    ma prawa się wykraplać ponieważ w garażu nie powinno być elementów o
    temperatury niższej niż na zewnątrz garażu czyli elementów o temperaturze
    równej lub niższej temperaturze punktu rosy.

    Zapewnienie ciągłej wentylacji jest warunkiem dostarczania wystarczającej
    ilości ciepła aby w środku garażu panowała wyższa temperatura niż na
    zewnątrz a więc i powyżej temperatury punktu rosy.

    Aby to wszystko działaó potrzebny jest sprawny wymiennik ciepła który
    pozwoli odebrać wilgoć z wyrzucanego powietrza i obniżyć temp. punktu rosy
    do temp. zewnętrznej. Drugi warunek to poprawnie ocieplony garaż.

    > W domu o temperaturze 20
    > masz wilgotność powiedzmy 45% to powietrze zrzucane ma temperaturę
    > powiedzmy 5 C i wilgotność 100 % - reszta wody w wymienniku.
    > Jeszcze raz pytam ile lat funkcjonuje u Ciebie system zrzutu powietrza
    > do nieocieplonego Garażu ?

    U mnie pierwszy rok, u znajomego kilka lat.