  • Data: 2010-10-23 11:50:41
    Temat: Re: z cyklu "grzejecie juz" ? :) ciag dalszy..
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 23 Paź, 01:12, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Ale w pokojach czy tym bardziej sypialniach standardowo nie ma kratek
    > wentylacyjnych i o to mi chodzilo. Co jest dziwnego, ze z sypialni
    > lazienkowa ilosc pary nie ma sie gdzie podziac?

    Suszenie to nie jest lazienkowa ilosc pary! Lazienkowa ilosc to jest
    przy braniu goracego prysznica:) Suszenie prania nie uwalnia takiej
    ilosci wilgoci w krotkim czasie. A sprawna wentylacja powinna
    zwentylowac kazde pomieszczenie bez wzgledu na jego rodzaj...

    > A nie slyszales nigdy o wianiu z gniazdek elektrycznych?

    Slyszalem od Kikiego :) Od nikogo innego.. No, chyba ze w scianach 1W
    jak sobie ktos wywalil za duza dziure ale to raczej efekt "zimna" przy
    tym gniazdku, ktore moze byc mylnie odczytywane jako "wianie". W
    kazdym razie mi ani nikomu z moich znajomych z gniazdek nie wieje,
    poczawszy od scian 1W przez 2W do 3W :)

    > Kto to wie?

    No jak kto.. Wyjdz i obejdz dom i widzisz czy jest szczelnie :-) Jak
    nie widzisz to znaczy ze masz przysypane ziemia, wiec tam powietrza
    nie ma :)

    > Poza tym cieple powietrze z dolu unosi sie do gory tworzac komin miedzy
    > ociepleniem a sciana.

    A skad na dole cieple powietrze ? IMHO to w calej tej szczelinie
    temperatura jest w miare stala, a nawet im wyzej tym cieplej (bo w
    domu jest tak samo). Pozatym jak juz to powietrze idzie w gore to co i
    ktoredy wchodzi w jego miejsce, skoro dol jest szczelny ? Jak nie
    jest, to jest to blad wykonawczy, a nie blad technologii ale klejenie
    na placki nic tutaj nie zmienia :) No moze poza faktem, ze jak ekipa
    klei na placki to jest tez opcja ze od dolu nie uszczelnili... Ja mam
    caly dol idealnie wytynkowany bo inaczej sobie nie wyobrazam -
    przeciez to widac :) Nizej jest styro z piwnicy, ktory schodzi w dol
    na 2,5m. A tam to juz raczej powietrza nie uswiadczysz ktore mialoby
    byc rzekomo wywiewane w gore ta szczelina :) W kazdym razie nigdy w
    fachowej prasie czy na innych forach nie spotkalem sie z terminem
    "podwiewania" styropianu na elewacji.

    > No dobra kilkanascie minut. Przeciez nie kapie sie caly dzien w tej
    > lazience. Prysznic bierze kilkanascie minu, drugie kilkanascie minut para
    > sie skrapla na oknie. Do 12 godzin ciagle daleko. Otworzy drzwi zewnetrzne

    Ale ta wytworzona para podwyzsza wilgoc w calym domu. I co kapiel jest
    coraz gorzej, bo wilgotnosc rosnie. Jednorazowy prysznic to zaden
    problem. Ale sto kolejnych prysznicow przez 50 dni w szczelnym domu na
    pewno bez wplywu na wilgotnosc w nim nie jest :) Dodatkowo mamy
    gotowanie i suszenie prania.. Jak masz sprawna wentylacje to nie ma
    problemu - pare minut i wszystko znika, wilgotnosc sie stabilizuje.
    Ale jak masz skopana wentylacje to jest problem!

    > bo cos tam i po godzinie nie ma sladu po wilgoci. Ja nie mam sladu po
    > wilgoci. Co tam Twojemu kumplowi zmajstrowali to ja pomine.

    Bo juz pisalem - Tobie wentylacja dziala (ale niestety w tym swoim
    dzialaniu wywiewa Ci spora ilosc energii w komin). Jak duza to Ty
    pewnie sobie nawet sprawy nie zdajesz -> pozycz sobie anemometr i
    zlicz ile m3 Ci wywiewa w czasie mrozow - tyle samo wpada zimnego :)

    > Nawet jesli to nie czuje, zeby mnie jakos szczegolnie rujnowaly. Twoj
    > tekuperator tez prad bierze i jakos spisz spokojnie. :-)

    Ale on bieze srednio 100W, a pozwala zyskac nawet do 3kW przy GWC
    (ktorego jeszcze nie mam), wiec pewnie ze spie spokojnie :-)

    > OK, ale z braku wentylacji raczej trudno sie dziwic efektow ubocznych. To
    > tak jakby wlaczyl wszystko do jednego gniazdka i mial pretensje, ze
    > bezpiecznik nie wytrzymuje.

    No. Niestety wentylacja grawitacyjna tak dziala w wielu wypadkach :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.