    From: "Maniek4" <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: z cyklu "grzejecie juz" ? :) ciag dalszy..
    Date: Sat, 23 Oct 2010 01:12:52 +0200
    <2...@n...googlegroups.com>
    <i9t3s0$me1$1@news.onet.pl>
    <5...@v...googlegroups.com>

    news:56129002-aaad-4535-a056-b7233e2a1489@v20g2000yq
    b.googlegroups.com...
    On 23 Paź, 00:39, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    >Nie no, ona ma wentylacje. Grawitacyjna. Tylko niesprawna, bo poprostu
    >dom jest za szczelny :) Chyba Ci tlumaczyc zasady dzialania wentylacji
    >grawitacyjnej nie trzeba :) Bez nawiewnikow to sie poprostu nie
    >sprawdza. A z nawiewnikami niestety wyrzucamy mnostwo energii w komin.

    Ale w pokojach czy tym bardziej sypialniach standardowo nie ma kratek
    wentylacyjnych i o to mi chodzilo. Co jest dziwnego, ze z sypialni
    lazienkowa ilosc pary nie ma sie gdzie podziac?

    >Eeeeno, bo u Ciebie jak widac wentylacja grawitacyjna dziala :) Ja
    >nigdzie nie pisze, ze grawitacyjna nie dziala. Pewnie, ze moze
    >dzialac. Ale jak dziala tak, jak ma dzialac, to jest jak dziura w
    >portfelu :-)

    E tam duza, jakos mi sie wlosy nie podnosza pod kratka wentylacyjna.

    >To jest IMHO mit z tym podwiewaniem, ciagle o tym pisze Kiki a moim
    >zdaniem to bzdura. Styropian klei sie obwodowo nie po to zeby nie
    >podwiewalo, tylko dlatego zeby na elewacji nie zrobil sie piekny
    >"efekt 3d" - taki jak sie niesezonowany styro przyklei i ten sie
    >wygina w lodeczke :) Skad mialoby tam wiac?

    A nie slyszales nigdy o wianiu z gniazdek elektrycznych? A o konwekcji w
    wysokich elewacjach?

    >Przeciez dol jest szczelny

    Kto to wie?
    Poza tym cieple powietrze z dolu unosi sie do gory tworzac komin miedzy
    ociepleniem a sciana.

    >Jezeli wentylacja Ci wogole nie dziala lub dziala bardzo slabo (jak u
    >mojego kumpla) to jest to nawet bardzo duzy problem. I czemu
    >kilkanascie minut? Jezeli wentylacja nie dziala to cala ta wilgoc sie
    >kisi w domu non-stop. Wilgotnosc przez caly czas jest zwiekszona. Bo
    >niby jak i gdzie ma sie podziac? :) Klamki sobie nie otworzy i nie
    >wyjdzie sama na dwor ;-))

    No dobra kilkanascie minut. Przeciez nie kapie sie caly dzien w tej
    lazience. Prysznic bierze kilkanascie minu, drugie kilkanascie minut para
    sie skrapla na oknie. Do 12 godzin ciagle daleko. Otworzy drzwi zewnetrzne
    bo cos tam i po godzinie nie ma sladu po wilgoci. Ja nie mam sladu po
    wilgoci. Co tam Twojemu kumplowi zmajstrowali to ja pomine.

    >Wiem. Ale reku chodzi caly czas :) A jak wylacza prad na tydzien to
    >wentylacja bedzie i tak ostatnia rzecza nad ktora bede sie glowil :)

    No wlasnie a tu taki zyciowy problem.

    > Prawde mowiac nie wiem co trzeba gotowac, zeby pare zobaczyc w kuchni.
    > Zreszta moj okap ma pewnie wieksza wydajnosc jak caly rekuperator.

    >szczelny :) Przejdz sie po domu ze swieczka i obserwuj plomien. Mozna
    >dojsc do ciekawych wnioskow i znalezc rozne dziwne nieszczelnosci :)

    Nawet jesli to nie czuje, zeby mnie jakos szczegolnie rujnowaly. Twoj
    tekuperator tez prad bierze i jakos spisz spokojnie. :-)

    >Ja wiem, czy takie zle ? On nie ma oddzielnej pralni i suszarni, a w
    >sypialni przebywa sie stosunkowo rzadko niz w pozostalych, dziennych
    >pokojach :) Wiec to wcale nie takie zle miejsce jak ktos ma w domu ~3
    >pokoje + salon + lazienke (bez miejsca na suszenie prania:)

    OK, ale z braku wentylacji raczej trudno sie dziwic efektow ubocznych. To
    tak jakby wlaczyl wszystko do jednego gniazdka i mial pretensje, ze
    bezpiecznik nie wytrzymuje.

    Pozdro.. TK