    From: robertr <e...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: z cyklu "grzejecie juz" ? :) ciag dalszy..
    Date: Fri, 22 Oct 2010 23:00:02 -0700 (PDT)

    On 23 Paź, 04:51, "nacocito" <n...@c...to> wrote:
    > Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w
    wiadomościnews:9420bf49-9b2e-4356-91b3-4e474efdbe08@
    t13g2000yqm.googlegroups.com...

> [...]
    > A wiosną jak mróz puszcza i otworzysz garaż i wpuścisz cieplejsze powietrze
    > do środa to też coś ci się wykrapla?
    >
    > W wypadku wyrzutni zużytego powietrza w garażu nic się nie będzie wykraplać
    > ani nic się złego nie będzie dziać, ponieważ masz zapewnioną doskonałą
    > wentylacje na poziomie średnio około 100m3 na godzinę! Spróbuj wyhodować tam
    > grzyba przy wilgotności bezwzględnej niższej niż ta która jest na zewnątrz
    > budynku.
    >
    > Zresztą dlaczego niby te ściany mają być zimne jeśli jest tam non-stop
    > dostarczane ciepłe powietrze?- Ukryj cytowany tekst -

    Przepraszam ale takie pierdoły wypisujesz, że już więcej nie zabiorę
    głosu.
    Po pierwsze czy masz tak wykonane jak piszemy - zrzut do garażu
    nieocieplonego i parę sezonów bez problemu - odpowiedz TAK czy NIE?.
    Ja piszę o konkretnych doświadczeniach i mogę to też teoretycznie
    uzasadnić. Latem ściany mają ponad 20 C i pojemoność dla pary wodnej
    nasyconej w tej temperaturze to dajmy na to 15 g/m3. Wilgotność
    względna na dworze rzadko osiąga 90 %(takie dni gdy leje od rana do
    wieczora a i wtedy temperatura się obniża powietrza więc przy 100 % to
    wilgoci w powietrzu jest dajmy na to 13 g/m3 - nie ma punktu rosy na
    ścianach). Jeżeli w nieocieplonym garażu masz temperaturę jakiś
    nadproży np -0 C (równie dobrze może być to - 15 C, - 25 C) to
    pojemność pary w powietrzu dla tej temperatury jest minimalna może być
    np 1g/m3 . Więc praktycznie jakimkolwiek byś nie dmuchał powietrzem z
    rekuperatora to będziesz miał wykraplanie. W domu o temperaturze 20
    masz wilgotność powiedzmy 45% to powietrze zrzucane ma temperaturę
    powiedzmy 5 C i wilgotność 100 % - reszta wody w wymienniku.
    Jeszcze raz pytam ile lat funkcjonuje u Ciebie system zrzutu powietrza
    do nieocieplonego Garażu ?
    Ja widziałem taki system garażu nieocieplny 3 kratki wentylacyjne ,
    uchylone okna a ściana byłą czarna od grzyba.