  • Data: 2011-11-28 20:05:07
    Temat: Re: z czego podłoga na strychu? OSB, MFP, coś innego?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 28-11-2011 o 14:43:30 brunet.wp
    <S...@s...comusun_wielkie_lit
    ery> napisał(a):

    > Użytkownik "shaman" <g...@m...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Ja planuję zrobić podłogę stryszku z desek szalunkowych. Mam ich bardzo
    > dużo. Szkoda mi pieniędzy na płytę OSB.
    >
    > Deski planuję oszlifować i pomalować jakimś preparatem chroniącym
    > drewno. Między deskami chcę dać szczelinę 5-10mm. Jeśli dasz OSB, to
    > chyba trzeba będzie ponawiercać otwory wentylacyjne.
    Po co? ani deski ani osb nie jest na tyle szczelne aby to zaszkodziło
    wełnie,
    poza tym osb czy deskami nie będziesz ściskał wełny? tam powinna być
    szpara,
    ale przewiewu nie rób bo ci ciepło z wełny będzie uciekać, pamiętaj że
    ciepło
    idzie do góry, czyli będzie pod deskami, jak zrobisz szpary to
    sobiepójdzie i w to
    miejsce napłynie zimne pow. zmniejsza to efektywność ocieplenia wełny.
    Dlatego np na skosach daje się membranę żeby poza ochroną ptrzed wodą
    blokowała ruch
    powietrza, ale przepuszczała parę wodną.

    --
    Pozdr
    JanuszK