  • Data: 2011-11-29 08:39:33
    Temat: Re: z czego podłoga na strychu? OSB, MFP, coś innego?
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY> szukaj wiadomości tego autora

    news:op.v5n92tr91cvm6g@lap...
    > Po co? ani deski ani osb nie jest na tyle szczelne aby to zaszkodziło
    > wełnie,
    > poza tym osb czy deskami nie będziesz ściskał wełny? tam powinna być
    > szpara,
    > ale przewiewu nie rób bo ci ciepło z wełny będzie uciekać, pamiętaj że
    > ciepło
    > idzie do góry, czyli będzie pod deskami, jak zrobisz szpary to
    > sobiepójdzie i w to
    > miejsce napłynie zimne pow. zmniejsza to efektywność ocieplenia wełny.
    > Dlatego np na skosach daje się membranę żeby poza ochroną ptrzed wodą
> [...]

    Podłogę chcę zrobić tylko od płatwi do płatwi, tak więc po bokach i tak
    będzie przestrzeń gdzie wełna spod podłogi będzie odsłonięta. Więc
    wentylacja tej wełny i tak będzie.

    Spotkałem się z opiniami, że w przypadku płyt OSB należy ponawiercać otwory,
    a w przypadku desek zostawić szpary między deskami.

    U mnie cały stryszek będzie ocieplony. Wełnę dam aż do samej kalenicy.